Brzy se představí nová generace Volkswagenu Polo. Už víme, že dostane zmenšenou verzi koncernové platformy MQB, určenou pro auta segmentu B. Už ji má nový Seat Ibiza a časem ji dostane i Fabia čtvrté generace. Ačkoli největší masu prodejů zastoupí tříválce a stále ještě diesel 1.6 TDI, myslí se i na sportovní vrcholnou verzi Polo GTI.
Na rozdíl od svých přímých soupeřů se ale Volkswagen do downsizingu nepustí. Polo GTI dostane totiž dvoulitr TSI z Golfu GTI. Výkon bude proti většímu Golfu trochu uškrcený a počítá se s jednodušší technikou, nicméně ve světle tříválcových Fordů Fiesta ST běžících na dva válce lze plnotučné dvoulitrové Polo považovat za jakýsi symbol rebelství.
Doporučujeme: Německé automobilky chtějí vlastní metodiku pro udávání reálné spotřeby
Právě nová platforma umožňuje zástavbu většího motoru a manuální převodovky. Ale pro Polo GTI se počítá i s dvouspojkovým DSG. Výkon bude samozřejmě putovat na přední kola s elektronicky řízeným diferenciálem XDS+. Ještě stále není jasné, jak to bude s verzí Polo R, protože oficiální snažení v šampionátu WRC Volkswagen již ukončil.
Volkswagen si zřejmě větší motor může dovolit, protože mu nebude příliš kazit průměrné korporátní emise. Modelů GTI se prodá jen zlomek a celkový emisní průměr se mu podaří srazit právě základními tříválci, diesely a také hybridními verzemi nového Pola.