miro (neregistrovaný)
A byl by takový problém, když už máme jednotný předpis na tvar okurek a banánů, ujednotit dopravní předpisy alespoň pro celou EU, tím spíše, že Británie už z EU vystoupila a nebude nutno řešit jízdu vlevo ? Nesmysly se řeší dlouhé roky, ale to co by lidem pomohlo, to je pro evropské ouřady nesmírně složité.
Karásek (neregistrovaný)
EU, překvapivě, řeší výhradně to, co jí členské státy předloží k řešení. Máte-li pocit, že EU řeší něco, co by neměla, nebo naopak, může za to naše vláda (a vlády ostatních členských států). Jen hádám, ale žádná evropská vláda by se určitě jednotnému přestupkovému právu nebránila tak zuřivě, jako ta, která na něm založila podstatnou část financování obecních rozpočtů...
Vladimir (neregistrovaný)
Souhlasim s kontrolami. V Anglii take nesmí nikoho zastavit bez důvodu a drobnejsi prestupky se vesinou resi domluvou (napr. kamarad mel tonovana predni okna, musel folie strhat). Za rychlost se nezastavuje, posilaji se pokuty domu. Provozovatel je pouze jeden. U alkoholu bych byl spise shovivavejsi pri udelene pokute. Pro me to hodne souvisi s temi kontrolami.
Petr (neregistrovaný)
Článek, který patří k tazvaným prudícím. V každé zemi vycházejí z tradic a bojí se cokoliv změnit, asi vědí proč. U nás bychom mohli jezdit rok podle němců, další podle fracouzů, pak podle američanů a.t.d. Vždycky se najde pisálek, který bude tou dobou upozorňovat na to, že jinde to mají jiné a samozřejmě lepší. Mne upoutal nadpis .. žídná přednost zprava...to ve Francii se rozhodli zrušit většinu značek a jezdí hlavně podle pravidla vozidlo zprava. Zajeďte se podívat do nějakých Dírovic ve Francii a určitě vás někdo nabere na rohy, protože vám bude chbět STOP ze všech stran. Ve státech, když už vás někdo chce zkontrolovat, tak to neni o dokladech, ale hloubkové lustraci, někdy i s tělocvikem.
jiří (neregistrovaný)
Jan Markovič,nelíbí se mě popis perzekuce na Nuselském mostě. Ty policajti si tam nešli stoupnout jen tak pro zábavu a ještě s ozbrojeným doprovodem, logicky asi někoho hledali že? Jinak jsem pro jízdu bez limitu jako v Německu,jezdit tak jak mě vyhovuje jet i jak si myslím že to vyhovuje mému autu. Pokud tam jezdím tak většinou mezi 120-140 a užívám si to. Nemusím stále čumět na tachometr z obavy o překročení limitu. Podle mě alkohol za volant nepatří to je v pořádku. A 4x stopky je podle mě nesmysl i když jim to funguje, nemusíme mít vše co je americké a navíc česká mentalita mentalita je trochu jiná než ta americká.
Jan Markovič (neregistrovaný)
Nehladli, byla to kontrolní akce. Občas to dělávají i před Hlavním nádražím. K těm stopkám, jo, chápu. Líbilo se mi hlavně to, jak se pak chovají, když přestanou jít semafory - ale to nevím, jestli je v USA. Vídám to hlavně v JAR.
Pavel (neregistrovaný)
Přednost z prava u nás funguje velice dobře po generace a nechápu proč by to chtěl někdo měnit ( leda že by to pravidlo nechápal ). Při nehodě v křižovatce je jasně dané kdo měl přednost!!! Co se týče policejních kontrol , když má člověk doklady i auto vpořádku a jedná slušně nesetkal jsem se s tím ,že by kontrola byla nepřiměřená( a to jezdím 30 let). Pokud někdo nedodržuje rychlost nemůže se divit když ho zastaví. A alkohol v naší zemi asi musí být řešen tímto způsobem. Na silnicích je hodně bezohlednosti a povolit alkohol by tuto situaci asi nevylepšil a jak by k tomu přišli řidiči kteří i dnes jezdí slušně a vše dodržují!!!
Mirek (neregistrovaný)
Přednost z prava u nás funguje jen do doby, než se snaží člověk vyjet z parkoviště před obchodními centry. Osobní zkušenost, na vjezdu obrovská cedule, že parkoviště se řídí dopravními předpisy, ale už jsem byl málem párkrát sestřelen idiotem, který ještě ukazuje poklepem na hlavu, že si dovoluji toto pravidlo uplatnit, když púodle něj má on přednost. Osobně znám několik lidí, kteří tohle pravidlo nechápou a nerespektují přednost z prava, zajímavé vše ženy. Osobně raději nechávám většinou auto projet, než bych tohoto práva využil a mnohokrát se mi to vyplatilo, řidič mnohdy ani nepřibrzdil.
František Orság (neregistrovaný)
To že pravidlo pravé ruky nefunguje není problém pravidla, ale jak píšete řidičů. Také na parkovišti uvedené pravidlo zcela, nevyužívám, tzn. čekám, že i z leva se přiřítí někdo, komu to pravidlo nic neříká, ale na druhou stranu vím, že když už by se něco stalo nebudu se dohadovat kdo přijel dříve a o kolik, ale jsem "zprava" a není co diskutovat a viník by měl být zcela jasný.
Mirek (neregistrovaný)
A hned tady máme jednoho, který by měl dobrovolně odevzdat řidičský průkaz. Naprosto nechápeš a evidentně nerespektuješ dopravní pravidla a sám se pasuješ na toho, kdy uznáš za vhodné se jimi řídit. Je jen otázka času, kdy se potkáš s někým, který bude zase tvrdě vyžadovat dodržování pravidel a ty ho nabouráš a vše nakonec zaplatíš. Níže jsem dal odkaz na příjezd na tokové parkoviště a ty jako ignorant tu ceduli evidentně nevidíš a nebudeš se tím řídit. Ta cedule je tam jen proto, aby si řidiči uvědomili, že i tady platí dopravní předpisy. Jinak tam vůbec nemusí být a platit tam budou.
Robert Chapka (neregistrovaný)
Tedy to je článek vycucaný z prstů a naprosto nedbající zvyklostí. A dávat zrovna USA za příklad, že vás nemůže policie kontrolovat, pokud jste nespáchal přestupek, to je přesně ta jejich neskutečná zabedněnost, kdy si hrají na to, jak jsou super mega bezpečnou zemí, ale přitom se ten systém dá tak snadno zneužít. A tak, až bude příště zablokován Nuselák, třeba je to proto, že utekl fakt nebezpečný zločinec. A vy všichni buďte rádi, že ho chytí a nevyvraždí vám rodinu. Jasně, v každé policii na světě se najdou dobří a špatní lidé, myslící a nemyslící, ale to neznamená, že právě ta naše je tak špatná a chceme mít ve všem jen tu cizí. Tak jsem se rozepsal, snad to dává trochu smysl. Nejezděte jako prasata a všem šťastný dojezd! Howg.
Vladimír (neregistrovaný)
Nehodlám polemizovat o odbornosti autora článku, ale připomínku k bodu č.3 si nemohu odpustit. Zelená doplňková šipka vpravo svítící vedle červené zhasíná pár vteřin před tzv. plnou zelenou proto, že se obvykle následně rozsvěcí zelená souběžně jdoucím chodcům. A ačkoli ona šipka znamená pro řidiče povinnost dát chodcům na přechodu, přes který odbočuje, přednost, v praxi se tak dost často neděje. A dát zelenou chodcům do souvisle odbočujícího proudu aut, je hazard s jejich zdravím. Proto tam bývá ten alespoň dvouvteřinový odstup, aby vozidla zpomalila a chodci pak mohli bezpečně vstoupit do vozovky.
Sarka (neregistrovaný)
Nevim jak prisel autor na to ze zakaz otaceni na svetelne krizovatce zatimco bez semaforu to jde je ceska anomalie? V Kanade nejsou pravidla stejna ve vsech provinciich, ale v Britske Kolumbii to plati take. Plati ale jeste nekolik dalsich pravidel, napriklad ze se to nesmi pokud by to vyzadovalo prejeti cary (i prerusovane), a k tomu si jeste dalsi pravidla muze pridat kazde mesto - takze napriklad ve Vancouveru je U-turn zakazany vpodstate vsude. A provest to na zelenou sipku doleva? Tak to rozhodne ne, tu situaci jsem zazila: ridic prede mnou se o to snazil, jenze pri te sipce doleva soucasne auta z opacneho smeru mela sipku doprava, takze ten manevr nemohl dokoncit protoze neustale jezdila auta; jenom tim blokoval krizovatku. A blbecka pak nenapadlo nic lepsiho nez zacit couvat, jenze za mnou bylo nekolik dalsich aut takze jsem nemela kam uhnout... No vydelal si, nemel pojisteni a opravu meho nabouraneho auta musel zaplatit z vlastni kapsy. A jinak, stopka ze vsech stran je super, a odboceni doprava na cervenou taky. Dokonce se tady muze na cervenou odbocit i doleva - ale jenom do jednosmerky.
MKU03375 (neregistrovaný)
Kdysi jsem byl na dovolené v Tunisku. Tam mají zajímavá, leč jednoduchá pravidla provozu. 1. Chodec má vždy přednost (i když autům svítila zelená, zastavila, chodec přešel, auta jela dál, a to vše za dohledu policisty). 2. Přednost má vše, co přijíždí zprava (bez diskusí). 3. Při bouračce je vinen ten, který má nabouraný "čumák". Viděl jsem několik aut nabouraných, ale bylo to jen o tvaru plechu...
Filda (neregistrovaný)
co je proboha ne přednosti z prava nepochopitelné, pokud mám neznačenou křižovatku tak se prostě kouknu do prava jestli tam něco nejede, jestli je někdo tak tupý že tohle pravidlo nechápe tak je prostě mentálně nezpůsobilí pro provoz na pozemních komunikacích a tečka ! alkohol za volantem ... dobrá kdyby naše mentalita za volantem byla taková jako v rakousku nebo německu (kdy i 80 letý děda v hatapce chápe jak funguje připojovací pruh tak proč ne) ... dokud se tady ale chováme jako by jsme byly na ukrajině nebo v bělorusku tak ne !
Buzerovany obcan (neregistrovaný)
Nulova tolerance alkoholu v krvi je jen buzerace ridicu. Stejne rak rychlostni limit na dalnici je taky buzerace. Stacilo by znaceni s doporucenou rychlosti pro dany useky dalnic. Dalsi vec co vnimam jako buzerace je semafor na kazdych 40 metrech silnice. Cesi totiz neznaji kruhovy objezd, ktery je na zapade zcela bezny, funkcni a bezpecny.
Jiří (neregistrovaný)
Já bych uvítal některé dobré zvyklosti které jsem viděl v zahraničí - a nebyla to Amerika, ale státy v Evropě. Například v Rumunsku je zvykem důležitou změnu rychlosti zdůraznit barevnou značkou na silnici. Naproti tomu u nás raději značky úplně odstraníme, aby se pak lépe vybíralo.¨ Semafory v mnoha zemích na východě mají sekundové odpočítávání. Když to zvládají tam, proč to neumíme u nás? Značení a semafory na křižovatkách - u nás zásadně jen před křižovatkou. V zahraničí i v křižovatce nebo za ní. Takže u nás si pod semaforem vykroutím hlavu když je vysoko nad širokou silnicí (a občas ho přes sousední tirák nevidím vůbec), jinde v zahraničí je v pohodě protože je klidně vícenásobný aby byl opravdu vidět. A pak by neškodilo sjednocení důležitých pravidel, například v sousedním Rakousku jsou v obcích jiné zvyklosti ohledně platnosti omezujících značek.
Franta (neregistrovaný)
To je dost, že konečně si někdo všiml anachronizmu policejních kontrol v ČR, které se tu praktikují jako za dob VB. 1. Jak je možné, že při každé kontrole policie poruší svůj hlavní zákon o policii ČR, který jim v §13 ukládá poučit osoby dotčené úkonem, což se neděje? 2. Jak je možné, že policie byla vyjmuta z působnosti kontrolního zákona, přestože policejní kontroly jsou nejčastějším druhem kontroly, kterým je občan v ČR podrobován a který zde přežívá ve stejné podobě, jako za dob komunismu a který nemá v žádném demokratickém státě obdoby? Včetně toho debilního úvodu "dobrý den pane řidiči, silniční kontrola ...". Přitom pojem silniční kontrola se v žádném zákoně nevyskytuje, ale někomu asi silně vyhovuje ta anarchie dělat si co chci bez jakéhokoliv právního rámce. Desítky let omílané diskuse, co si při kontrole policajt smí a nesmí dovolit, které nemají a nemohou mít konce, jsou toho jasným dokladem. 3. Jak je možné, že policie má na autech nápis POMÁHAT A CHRÁNIT, když jejich hlavní aktivitou je kontrolovat? Správně by tam tedy měli doplnit POMÁHAT A CHRÁNIT, ALE HLAVNĚ KONTROLOVAT. To není fór i když to tak na první pohled vypadá. Nápis by měl vyjadřovat realitu a ne dělat policejní auta líbivější.
Leinad (neregistrovaný)
Existují místní zvyklosti, do kterých není důvod zasahovat. (Americký "no turn right on red" versus evropské zelené šipky, to je prostě totéž s opačným znaménkem.) Ale taky existují statistiky nehodovosti. Celodenní svícení nesnížilo počet nehod. Zvýšení maximální rychlosti snížilo nehodovost.
Honza (neregistrovaný)
Pokud se to zavede tak budu rád. Ted ale jsem strávil hodně času na opakování veškerých pravidel u nás a narazil jsem na toto - https://www.dopravniznaceni.com/Prednost-zprava-b5421.htm . Pravidla v kostce se vždy hodí)