Za tři roky ztratí polovinu cenu: 10 ojetin s nejrychlejším poklesem hodnoty

23.07.2020
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Server iSeeCarss.com, který se specializuje na ojetiny, vybral vozy s největším poklesem hodnoty

  • Mezi nejhorší desítku se kromě Fordu Mondeo dostaly jen luxusní vozy, třeba Audi nebo BMW

  • Jde o americký průzkum, který není plně přenositelný na český trh. Srovnali jsme ho proto se situací v Česku

Nákup nového auta není právě dobrá investice. Jen co s ním opustíte showroom, ztratí na hodnotě. Tuhle poučku zná asi každý a je pravdivá, tedy až na vzácné vozy za jednotky i desítky milionů korun. Auta obvykle ztratí nejvíce hodnoty za první roky užívání. A tak je dobré zjistit, kolik třeba za svůj tři roky starý vůz nakonec dostanete.

To přesně udělal server iSeeCars.com, který se zabývá prodejem ojetých aut. Jde o americkou společnost operující v USA. I proto nejsou její data jednoduše přenositelná na Česko. Řada faktorů ovlivňujících trh je totiž jiných, ať už jde o jeho velikost, poptávku po určitých modelech, možnosti financování či kupní sílu obyvatelstva. I takový žebříček ale může posloužit jako zajímavé vodítko.

Z ukrajinské ojetiny německá? Podvodníci údajně falšují původ aut ve velkém
Přečtěte si také:

Z ukrajinské ojetiny německá? Podvodníci údajně falšují původ aut ve velkém

O to víc, že se do výběru 10 aut s největším poklesem hodnoty dostalo hned sedm evropských. Podle dat serveru v průměru klesne hodnota aut po třech letech o 39,1 procenta. Zjistil to srovnáním dat u 6,9 milionů bazarových vozů. U desítky nejhorších je to ale přes polovinu. Třeba takové Audi A6 za tři roky ztratilo 55,8 procenta své ceny.

Za kolik jsou v Česku?

My jsme desítku aut s nejhorším poklesem vzali a srovnali s českou situací. Hledali jsme v našich bazarech tyto modely z ročníku 2017. U některých z nich je situace lepší než v USA. Příkladem budiž Volvo S60, u kterého není mezi ojetinami taková nabídka a prodává se spíš s menšími nájezdy. Nejlevněji ho koupíte za 479 tisíc korun. Nové vyjde na 932 900 korun. To je pokles o 48,6 procenta.

Britové vybrali nejlepší ojetiny současnosti. Škoda uspěla hned třikrát
Přečtěte si také:

Britové vybrali nejlepší ojetiny současnosti. Škoda uspěla hned třikrát

Zajímavé je Audi A6, které začíná na ceně 1 416 900 korun. Nyní je možné ho v bazaru koupit i za 569 000 Kč. To je pokles hodnoty ještě vyšší než v USA, tedy o 59,8 procenta. Je nutné ale podotknout, že u každého vozu je potřeba řešit pokles individuálně i s ohledem na nájezd, výbavu a stav. Navíc řada aut přešla za tři roky do nové generace či faceliftu. Cena auta mohla být před třemi lety jiná, ale pro zjednodušení počítáme s aktuální. Zkrátka, trh s ojetinami má mnoho proměnných a tak následující tabulka nejlépe poslouží jen jako příklad.

Deset aut s nejvyšším poklesem hodnoty na americkém trhu s ojetinami a srovnání s aktuálními cenami daných ojetin na českém trhu

Model Pokles hodnoty v USA První cena ojetiny v ČR
Audi A6 -55,8 % 569 000 Kč
Ford Fusion (Mondeo) -54,9 % 269 000 Kč
BMW 3 -53,4 % 319 900 Kč
Volvo S60 -53,2 % 479 000 Kč
Mercedes-Benz E -55,4 % 639 000 Kč
Lincoln MKZ -51,8 % -
Infiniti Q50 -51,8 % -
BMW 4 -51,7 % 619 000 Kč
Infiniti QX60 -51 % -
Audi A4 -51 % 448 000 Kč
Kacko (neregistrovaný)
PRODEJ AUT PO ČESKU. BYZNYS ZA HRANOU. Když člověk narazí na šmejdy tak nemá jistotu ani u nového auta!!! Odhaduji to tak na cca 2500 podvedených!!! Udělal jsem VELKOU chybu. Koupil jsem si novou Mazdu. Uvítám pomoc advokáta, novináře. PRODEJ AUT PO ČESKU. BYZNYS ZA HRANOU. Děkuji za SDÍLENÍ. https://www.poradte.cz/auto-moto/34467-nekale-obchodni-praktiky.html#1 https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=1031&start=200 CHOVÁNÍ SMEJDU NEZNÁ HRANIC. https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=1031&start=310 andrewx: Pánové, rád pomohu, ale jestli to porušuje autorský práva, tak to admin stejně smázne: SM 14/2017, autor Marek Oborník Odlehčení, optimalizace, snížené tření – termíny užívané zpravidla u věcí, které brzy vyhazujeme. Pokud je často skloňuje značka známá spíše spolehlivostí pohonu než kvalitou karoserie a levnými díly, člověk zákonitě znervózní. Jak funguje nejstarší nositel skyaktivních technologií, čerstvě minulá Mazda CX-5? U Mazdy CX-5 začneme z horšího konce. Přetrvává špatná prognóza u dieselů 2.2 Skyactiv-D. Není to kvůli zadírajícím se vačkám, jejichž rychle připravené odolnější provedení (nasazováno od 11/2013) jen zalepilo nejbolestnější následek, ale kvůli problému samotnému: ředění motorového oleje velmi častými regeneracemi částicového filtru. Ty zde neustanou, dokud motor setrvá u současné kapacity filtru DPF a koncepce vymítání oxidů dusíku již v samotném zdroji enormním objemem recirkulovaných výfukových plynů. Problém s ředěním oleje výrobce maskuje už delší dobu, jak dokazovala mimo jiné instalace měrek s výše posazenou kritickou ryskou „X“. Výfukové vačky takzvaného dlouhého zdvihu, které nestlačují vahadlo rolnou, ale kluzákem, doplatily na mazání znehodnoceným olejem jako první. Informace o prosté výrobní vadě od počátku kulhaly na obě nohy. Úplně nejdříve totiž začaly vačky houfně odcházet na motorech s vůbec nejnižšími průměrnými nájezdy, zatímco kusům, které odjezdily na šestku po dálnici čtvrt milionu kilometrů, nebylo nic. Bez ohledu na ročník a prodělanou či neprodělanou výměnu vačkové hřídele zůstává prevence problémů společná: maximální eliminace krátkých jízd, výměna oleje ve zkráceném intervalu, pravidelné fyzické sledování hladiny oleje měrkou – při zjištění nadměrného vzestupu jej neprodleně měnit. Symptomy už rozjetého problému s vačkami, který pak umějí dále rozkvést až do kovovými pilinami zničených turbodmychadel (jsou tu dvě a v kompletu stojí 85 000 Kč) i podtlakového okruhu, jsou tyto: hlášení nízkého tlaku oleje, kolísání tahu, vadnutí brzdového posilovače a diagnostikou načtené nízké hodnoty podtlaku. Není úplně pravda, že zatím zákazník opravu neplatil – stoprocentně kryti byli jen majitelé aut v záruce (standardně tří-, ve většině případů však příplatkové pětileté) a bez výraznějších děr v servisní docházce (na to pozor!). V pozáručních podmínkách jsou v sázce částky od 25 000 Kč výše, u nejpokročilejších stádií lze počítat až s pětinásobkem. Vzhledem k tomu, že odolnější vačky problém pouze lépe ukryly, i do stavu opravených motorů mohou promluvit kovové piliny roznesené do všech jeho zákoutí, už dnes existují nálezy zakarbonovaného sání a opravy časem běžných dieselových závad (například vstřikovače, EGR) tu hrozí vysokými částkami (viz tabulka cen dílů), rozhodně udělá lépe ten, kdo zvolí benzinovou verzi. Více na: https://www.mazdaclub.cz/forum-tema/diesel-zadirani-vacek-cx-5-138528?kols=9
  • Našli jste v článku chybu?