Když Nissan v roce 2009 ukázal na ženevském autosalonu koncept Qazana, mnozí ho moc vážně nebrali. Jenže o rok později na stejné akci japonská automobilka představila sériovou verzi, která se od původní studie téměř nelišila. Okamžitě se vynořilo množství ohlasů, podle kterých byl Juke ošklivý. Jenže zákazníkům se extravagantní crossover líbil. Z původně vysmívaného modelu se stal úspěšný model, který figuroval na trhu devět let. Nástupce přijde až letos. Přesně řečeno bude odhalen třetího září.
Nissan toho zatím o nové generaci modelu Juke mnoho neprozradil, zveřejnil ale prvních pár fotek maskovaného vozu. Z těch je dobře patrná nová maska chladiče navazující na aktuální modely značky, stejně jako zachování některých typických prvků v podobě velkých kulatých světel doplněných o další úzká světla u hrany kapoty. Zatímco v roce 2010 šlo u sériového auta o odvážný krok, dnes se stává takové uspořádání normou. Převzal si ho třeba Hyundai Kona, Citroën nebo Škoda u modelu Kamiq.
Největší novinkou nastupující generace Nissanu Juke budou větší rozměry, což má poskytnout více prostoru uvnitř. Toho bylo u dosluhující generace opravdu málo. Nissan současně slibuje karoserii připomínající kupé a možnost pořídit až devatenáctipalcová kola.
Autocar, který už měl možnost se s prototypy svézt, přidává další informace. Podle britských kolegů bude Juke založen na platformě CMF, stejně jako třeba nové Clio. Na délku bude měřit 4210 mm, rozvor náprav mezigeneračně naroste o 106 mm na 2636 mm. Karoserie má o třináct procent větší tuhost a vůz je o šest procent lehčí. V interiéru máme očekávat více prostoru pro kolena ve druhé řadě a zavazadelník o objemu 422 litrů namísto původních 354. Do prodeje dorazí nový Juke na podzim letošního roku.
Nissan Juke první generace je pozoruhodný zejména tím, jak dobře se na evropském trhu prodával. Celkově zde automobilka udala už více než milion exemplářů. Mezi lety 2011 a 2016 Juke pravidelně dosahoval ročních prodejů na úrovni 100 tisíc kusů. Ještě v roce 2017 se dostal téměř na 92 tisíc, loni už to bylo jen necelých 70 tisíc.
Uvidíme, jak se bude druhé generaci dařit. Jisté ale je, že ve srovnání s tou první už bude mít daleko větší konkurenci a to jak co do malých crossoverů obecně, tak co do malých crossoverů s extravagantním designem.
[mf-galerie id=128911