Z automobilky největším výrobcem roušek. Proti koronaviru pomáhají BYD i Škoda

19.03.2020
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Čínská automobilka BYD vyčlenila jednu ze svých továren pro produkci ústenek

  • Aktuálně dokáže vyrobit pět milionů roušek za den a k tomu 300 tisíc láhví dezinfekce

  • Americké značky chtějí vyrábět plicní ventilátory, Škoda nabídla svá auta zdravotníkům

Velké evropské automobilky kvůli pandemii koronaviru zavřely své továrny. Minulý týden to byl Fiat, nyní Volkswagen včetně domácí Škody Auto. Všude na světě ale výroba nestojí. Některé značky přispěchaly s rychlou pomocí v boji proti šíření nebezpečné nákazy. Jednou z nich je i čínský BYD.

Automobilka patří mezi menší výrobce, loni na čínském trhu prodala něco málo přes 450 tisíc aut. Nyní se ale stala největším výrobcem jednorázových ústenek na světě. Pro jejich produkci vyčlenila továrnu v Šen-Čenu a ta aktuálně vyrábí pět milionů kusů za den. K tomu ještě dodává dalších 300 tisíc láhví s dezinfekcí.

Vedoucí lékařka Škodovky poradila, jak kvůli koronaviru vydesinfikovat auto
Přečtěte si také:

Vedoucí lékařka Škodovky poradila, jak kvůli koronaviru vydesinfikovat auto

Automobilka postavila výrobní linku ze svých vlastních zařízení. Na přípravě produkce pracovaly stovky inženýrů a hotovo bylo za několik týdnů. Stroje zatím neběží na plný výkon, dá se tedy očekávat, že se rychlost produkce ještě zvýší. BYD zásobuje jen čínské nemocnice, pokud ale masek bude přebytek, mohl by je začít vyvážet i do zahraničí. Jak produkce probíhá, se můžete podívat na následujícím videu:

BYD není zdaleka jedinou automobilkou, která se rozhodla pomoci s bojem proti koronaviru. V USA už s Bílým domem jednají některé automobilky. „Jsme připraveni pomoci jakýmkoliv způsobem, včetně toho, že bychom se pustili do výroby plicních ventilátorů nebo jiných zdravotnických zařízení,“ řekl ve svém prohlášení Ford s tím, že už s americkou vládou vyjednává detaily.

Americký prezident Donal Trump spustil takzvaný Defense Production Act, který ukládá velkým výrobcům produkovat potřebné stroje. Fungoval například během druhé světové války, kdy GM, Ford a další automobilky vyráběly tanky, letadla nebo jiný vojenský materiál. Než se linky přestaví na produkci plicních ventilátorů, může to trvat měsíce.

Volkswagen kvůli koronaviru zavře všechny továrny. Zastaví se i Škoda
Přečtěte si také:

Volkswagen kvůli koronaviru zavře všechny továrny. Zastaví se i Škoda

Ve Velké Británii, která na rozdíl od většiny evropských zemí nepřistoupila k celonárodní karanténě, už také tamní vláda vyjednává s automobilkami. Zjišťuje, co by mohly vyrábět továrny Fordu nebo Hondy. Hovoří se i o zapojení výrobce leteckých motorů Rolls-Royce. I v ostrovním státě by mohly mít nemocnice primární zájem o plicní ventilátory a další výbavu.

Mladoboleslavská automobilka sice nemůže pomoci změnou produkce, snaží se ale alespoň nabídnout hmotnou pomoc. Ve středu na svém twitteru zveřejnila, že dá k dispozici přes 100 vozů zdravotníkům, potřebným nebo na rozvoz materiálu. K dispozici dala i flotilu sdílených skútrů služby BeRider v Brně.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?