Nedlouho po představení luxusního cestovního korábu Star Venture představuje Yamaha odvozený bagger – tedy v podstatě klasický cestovní motocykl bez horního kufru. Technický základ zůstává naprosto totožný, to znamená vidlicový dvouválec o objemu 1854 cm3 s točivým momentem 171 Nm, elektronický plyn s přepínatelnými mapami a bezúdržbový pohon zadního kola řemenem.
Oproti modelu Venture má Star Eluder nižší, nepolohovatelné plexi, méně opulentní sedlo a zjednodušenou komfortní výbavu. Chybí v ní elektronická zpátečka, vyhřívané rukojeti či mlhová světla. Na oplátku ale získáte o něco nižší hmotnost. Zatímco Venture ukáže na váze strašidelných 434 kg, Eluder váží 397kg. Lépe vybavená varianta GT je o něco těžší, ale i ona těsně zůstává pod psychologickou hranicí čtyř metráků. Porovnání dalších technických údajů najdete v tabulce pod článkem.
Chloubou motocyklu je opět infotainment s 7" LCD obrazovkou, ovládáním na řídítkách a podporou bezdrátového streamování hudby. Bezklíčové odemykání dostanete v ceně, ale navigaci má jen luxusnější model GT.
Doporučujeme: Šestiválcový „bagger“ BMW K 1600 B míří do teritoria Harley-Davidson
Na cílovém americkém trhu bude hlavní konkurencí Staru Eluder domácí Harley-Davidson Street Glide, nejprodávanější Harley v USA a zároveň nejprodávanější velký motocykl na trhu. Proto je Street Glide zároveň faktickým standardem třídy, podle kterého se posuzují a proti němuž se vymezují konkurenční „baggery“.
Yamaha Star Eluder se bude v Americe prodávat za 22 499 USD (v přepočtu přibližně 490 tisíc korun). To je o dva a půl tisíce méně než cena výchozího křižníku Star Venture. Model GT s rozšířenou výbavou vyjde na 23 999 dolarů. S prodejem v Evropě se prozatím nepočítá.
Technické údaje | Yamaha Star Venture 2018 | Yamaha Star Eluder 2018 |
---|---|---|
Motor: | vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 48°m chlazený vzduchem a olejem; rozvod OHV, čtyři ventily na válec | vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 48°m chlazený vzduchem a olejem; rozvod OHV, čtyři ventily na válec |
Zdvihový objem válců (cm3): | 1854 | 1854 |
Vrtání x zdvih (mm): | 100 x 118 | 100 x 118 |
Kompresní poměr: | 9,5:1 | 9,5:1 |
Převodovka: | šestistupňová; sekundární převod řemenem | šestistupňová; sekundární převod řemenem |
Podvozek vpředu: | teleskopická vidlice 46 mm, zdvih pérování 130 mm | teleskopická vidlice 46 mm, zdvih pérování 130 mm |
Podvozek vzadu: | centrální jednotka s nastavitelným předpětím, zdvih pérování 109 mm | centrální jednotka s nastavitelným předpětím, zdvih pérování 109 mm |
Pneumatika vpředu: | 130/70R18 Bridgestone® Exedra | 130/70R18 Bridgestone® Exedra |
Pneumatika vzadu: | 200/55R16 Bridgestone® Exedra | 200/55R16 Bridgestone® Exedra |
Délka x šířka x výška (mm): | 2700 x 1013 x 1410 | 2489 x 975 x 1275 |
Rozvor náprav (mm): | 1717 | 1717 |
Závlek (mm): | 145 | 145 |
Úhel hlavy řízení (°): | 31 | 31 |
Objem palivové nádrže (l): | 25 | 25 |
Provozní hmotnost (kg): | 434 | 397 |