Vlákno názorů k článku Wartburg slaví třicáté výročí. Nikoliv ten dvoutakní, ale čtyřtaktní verze 1.3 od Petr - Jj, měl jsem celkem tři tyhle čtyřtaktní kousky...

Petr (neregistrovaný)
Jj, měl jsem celkem tři tyhle čtyřtaktní kousky a na svojí dobu to bylo solidní auto. Jen se do Československa nikdy oficiálně nevozilo, soudruzi z NDR ho totiž tehdy chtěli měnit za favorita v poměru 1:2. Ale můžu srovnávat a ten Wartburg 1,3 byl po všech stránkách lepším autem než ten první favorit, otázka je, jestli dvakrát:-).
Kubik (neregistrovaný)
Oficiálně byl v ČSSR snad jen jeden kus,jako hlavní cena v tehdejší loterii. Prospekty v češtině už byly i vytištěny. Ten důvod pro to,že se nezačalo s importem byl mnohem jednodušší...konkurence Favoritu. Protože v době kdy byl vyráběn pouze 5dv Favorit,měl Wartburg 3 druhy karoserie, sedan , kombi Tourist a pickup Trans a jeho prodlouženou verzi Ihlling Trans. Jen málo kousků bylo poté dovezeno a oficiálně přihlášeno,hodně ostatních 4 taktů bylo tehdy pololegálně přihlášeno (Písek a pár dalších měst) na původní dvoutaktní doklady. Tehdy to prošlo a tak i já mám ve velkém TP čtyřtaktní údaje správně,ale datum uvedení do provozu 1980.