Petr (neregistrovaný)
A já sem jeden doma měl... jelo to jako dělo... bohužel jen čtyři rychlosti i když motor by klidně pětku snesl, brzdy bez posilovače, celé auto si hodně sedalo v zatáčkách i při nevelkém naložení,ale parádně topilo a kupodivu i spotřeba do sedmi nebyl velký problém, jezdilo se s ním velmi pěkně. Trošku byla škoda že mu nezůstala volnoběžka, to bylo na Varanech nej:-)
Petr (neregistrovaný)
Jj, měl jsem celkem tři tyhle čtyřtaktní kousky a na svojí dobu to bylo solidní auto. Jen se do Československa nikdy oficiálně nevozilo, soudruzi z NDR ho totiž tehdy chtěli měnit za favorita v poměru 1:2. Ale můžu srovnávat a ten Wartburg 1,3 byl po všech stránkách lepším autem než ten první favorit, otázka je, jestli dvakrát:-).
Kubik (neregistrovaný)
Oficiálně byl v ČSSR snad jen jeden kus,jako hlavní cena v tehdejší loterii. Prospekty v češtině už byly i vytištěny. Ten důvod pro to,že se nezačalo s importem byl mnohem jednodušší...konkurence Favoritu. Protože v době kdy byl vyráběn pouze 5dv Favorit,měl Wartburg 3 druhy karoserie, sedan , kombi Tourist a pickup Trans a jeho prodlouženou verzi Ihlling Trans. Jen málo kousků bylo poté dovezeno a oficiálně přihlášeno,hodně ostatních 4 taktů bylo tehdy pololegálně přihlášeno (Písek a pár dalších měst) na původní dvoutaktní doklady. Tehdy to prošlo a tak i já mám ve velkém TP čtyřtaktní údaje správně,ale datum uvedení do provozu 1980.
Petr (neregistrovaný)
Volnoběžka byla u dvoutaktu z toho důvodu, že by tě jinak sežral, čtyřtakt nic takového nepotřeboval. Brzdy byly Škoda 130, jako u všech novějších wartburgů a docela to šlo, nebyly tak namáhány právě kvůli absenci volnoběžky.
KK (neregistrovaný)
volnobezka u dvoutaktu nebyla kvuli spotrebe (to byl druhotny jev), ale kvuli mazani motoru. dvoutakt by se ve velkych otackach pri zavrenem plynu zadrel