Na nekonečný seznam modernizací vynucených nástupem nových emisních norem si můžeme dopsat další položku. Úpravami pro nadcházející modelový rok prošel také ostrý Fiat 500 z dílen značky Abarth. Změny se týkají všech variant.
Abarth v rámci modernizace změnil přední nárazník. Nově je vybaven větším otvorem pro přívod vzduchu k motoru. Díky tomu je chladicí soustava o 18 % účinnější. Decentně se změnil také zadní nárazník a do nabídky se nastěhoval nový výfuk Record Monza Attivo. Je vybavený aktivní klapkou a v normálním režimu má kultivovanější projev. Po stisku tlačítka Sport ale bude ostrá pětistovka znít ještě naštvaněji.
Doporučujeme: Test — Abarth 595 Competizione
Tahle novinka je součástí standardní výbavy verzí 595 Competizione a 595 Pista. U stejných variant je k dispozici také nová barva Adrenalina Green, zatímco pro 595 Tourismo připravil Abarth novou šedou Asfalto Grey. V interiéru najdeme nový sportovní volant s plochou spodní částí, množství karbonu, čalounění Alcantarou a multimediální systém Uconnect.
Motor jako takový zůstal stejný. Abarth stále používá přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-Jet, který ovšem nově plní normu Euro 6D-Temp. Jeho výkon se liší podle toho, jakou verzi si vyberete. Základní Abarth 595 disponuje maximem 107 kW (145 koní), 595 Pista nabídne 118 kW (160 koní), 595 Tourismo 121 kW (165 koní) a vrcholné Competizione je naladěné na 132 kW (180 koní), stejně jako 695 Rivale. Standardem je pětistupňová manuální převodovka, kterou lze na přání vyměnit za robotizovaný automat.
Doporučujeme: Do důchodu odešla jedna z italských lidových ikon. Nástupce Punta Fiat zatím nechystá
Abarth má na svých stránkách stále ještě ceník z minulého roku, takže se teprve uvidí, zda se ceny s příchodem modelového roku 2019 nějak změní. Základní cena za Abarth 595 je podle tohoto staršího ceníku 485 000 Kč, vrcholné Competizione stojí zhruba 700 tisíc a jak jsme se mohli přesvědčit v dřívějším testu, s další příplatkovou výbavou se jeho cena dokáže nebezpečně přiblížit milionové hranici.