Vznětový nebo zážehový motor? Zákazníci autobazarů AutoPoint mají jasno

12.12.2016
přidejte názor
Autor: Redakce

Ze statistik autobazarů AutoPoint, patřící do skupiny Auto Palace, vyplývá, že zákazníci při nákupu malých vozidel volí jasně benzinové motory. Dieselové motory z celkových prodejů ojetin tvoří v této kategorii pouze 10 procent. V porovnání ojetých automobilů střední třídy a kategorií vyšších pak jednoznačně vítěží vznětové motory před zážehovými, a to v poměru 75/25 procent.

Podle statistik sítě autobazarů AutoPoint lidé kupují více malých vozů s benzinovým motorem než zákazníci, kteří si pořizují vozy střední a vyšší třídy. Ve srovnání tříd to pak v detailu vypadá tak, že 9 z 10 automobilů kategorie „malých vozů“ jsou benzinové, naopak majitel každého 4 z 5 vozů spadajícího do vyšší katergorie odjíždí s novou ojetinou na diesel.

„Naše statistiky nepoukazují na nic převratného, pouze potvrzují tento dlouhodobý fakt,“ říká Ralph Howie, generální ředitel Auto Palace pro ČR a SR. „Ojetiny se vznětovým motorem si u nás často pořizují lidé, kteří častěji a dále cestují, ať už jsou to rodiny s dětmi, zaměstnanci firem dojíždějící každodenně do práce nebo podnikatelé cestující za byznysem. Naopak pro malé vozy si k nám chodí čím dál tím častěji lidé staršího věku, kteří vůz používají k dojížďkám na nákup, k lékaři nebo na výlety po okolí,“ dodává Ralph Howie.

Společnost AutoPoint má ve svém portfoliu téměř 1 500 ojetin – od vozů nižší, střední i vyšší třídy, přes off-roady, užitková vozidla nebo minibusy a v současnosti patří na českém trhu mezi autobazary s vůbec nejširší nabídkou vozů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?