Česká automobilka Škoda dostala od koncernu Volkswagen velký samostatný úkol. Má na starosti vývoj nových cenově dostupných modelů, které zamíří prozatím na indický trh. Nová značka ještě čeká na své jméno, ale už teď víme, že hlavním partnerem v Indii bude koncern Tata.
Je to odklon od dřívějších postupů, kdy se všechny kroky schvalovaly nejvyšším vedením ve Wolfsburgu v Německu v centrále VW. Jak ale připomínají Automotive News, po propuknutí emisního skandálu Dieselgate musel Volkswagen podstoupit decentralizaci rozhodovacích procesů. Jedním z důsledků je i svěření vývoje nových levných modelů do rukou Škody.
Doporučujeme: Nejlevnější auto na světě je z Indie. Stojí méně než 50 tisíc korun
Vývoj budgetové značky pro indický trh (není vyloučeno, že se modely dostanou i do jiných zemí) nebude jednoduchý. Konkurence je velmi tvrdá. Kvůli clům a dalším nesazebním opatřením je důležité vyrábět auta přímo v Indii. Rozhodujícím faktorem bude i cena. Výrobní kapacity poskytnou nejen indické závody koncernu VW (svou továrnu tam má i Škoda), ale rovněž závody skupiny Tata.
Prozatím není jasné, jak budou připravované cenově dostupné modely Volkswagenu vypadat. Velmi pravděpodobné se jeví využití známých a osvědčených platforem, které již Volkswagen na evropském trhu nepoužívá nebo je brzy používat přestane. Díky nim by mohlo být jednodušší vyhovět novým přísnějším indickým normám pasivní bezpečnosti, které se již přibližují těm evropským.