Vlákno názorů k článku Vyplatí se elektromobil proti běžnému autu? Ano, musíte s ním ale jezdit až 10 let od Milan Smutný - V Německu nyní na dálničních nabíječích zvedli cenu...

Milan Smutný (neregistrovaný)
V Německu nyní na dálničních nabíječích zvedli cenu 1 kWh elektřiny pro elektromobily na 0,79 eura (21 Kč). To je u běžného elektroauata náklad cca 5-6 Kč na 1 km jízdy. Když u nás běžný majitel elektroauta chce natankovat proud bez nějaké paušální smlouvy, zaplatí 13 Kč za 1 kWh. Cena elektřiny v ČR se tvoří v Německu, kde v roce 2022 zastaví zbylé jaderné elektrárny, v roce 2038 uhelné. Němci a jiní západoevropané sázejí na OZE a na paroplynové elektrárny. A také na dovoz. Takže všichni v EU kvůli antiuhlíkové ideologii víme, že cena elektřiny prudce vzroste. Málo se komunikuje fakt, že rychlé, natož superrychlé nabíjení baterii ničí. Takže představa, že mi takové auto vydrží 10 let, aby bylo - na základě tvrzení o nízké ceně elektřiny - rentabilní, je nereálná. Proč Škoda dává záruku 8 let a proč po pěti letech cena ojetých elektroaut v USA klesne o 75 %? Protože baterka je polovina ceny vozu. Drtivá většina českých lidí potřebuje auto jako dopravní prostředek, nikoli pojízdnou on-line komunikační kancelář. Ročně si nové vozy v ČR koupí jen cca 50 tisíc fyzických osob (ostatní jsou právnické osoby), ale zobchoduje se na 700 tisíc ojetin. Proto je podíl elektroaut na ČR trhu naprosto zanedbatelný. 10. ledna jsem na tomhle serveru zveřejnil komentář, proč může mít celá elektromobilita a ekologická hysterie v EU drtivý dopad na ekonomiky a společnost všech zemí i soudružnost Unie.
Martin (neregistrovaný)
Můžete mě na něj prosim navést? Naprosto s Váma souhlasim a rád bych se kdyžtak něco novýho dozvěděl. S tou soudružností to vidim uplně stejně, sociální pnutí až nepokoje viz. žlutý vesty jsou 100% jistota.