Vlákno názorů k článku Vyplatí se elektromobil proti běžnému autu? Ano, musíte s ním ale jezdit až 10 let od J - Kde mohu sehnat 1kWh u tarifu D27d za...
J
(neregistrovaný)
20. 1. 2020 16:04
Kde mohu sehnat 1kWh u tarifu D27d za uvedenou cenu za 1,4 Kč ?
Prosím o CELKOVOU cenu, ne o cenu silové energie...
Pokud vezmu nejlevnějšího aktálního dodavatele a spočítám všechny poplatky (jistič, OZE, daň, distribuci + silovku) tak se dostanu na cenu 2,16 kWh a to jen v NT. (A ten je 8 hodin, navíc nemusí být souvislých 8 hodin v kuse a i kdyby náhodou bylo, je diskutabilní, že za 8 h dobiju v domácích podmínkách baterii celou).
O tom, že ve VT je cena 4,78 Kč autor taktně pomlčel...
Tedy výpočet v článku je o ničem a skutečný výpočet návratnost elektromobilu posouvá daleko za jeho životnost...
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan Markovič
(neregistrovaný)
21. 1. 2020 9:03
Dobrý den,
podívejte se třeba na přehled sazeb (https://www.kurzy.cz/elektrina/d27d) nebo googlujte.
U některých dodavatelů je cena za NT i VT stejná. Cenu 1,4 jsem bral jako průměr. Máte jistě pravdu, že je potřeba cenu navýšit o další položky, ale na druhou stranu pak z elektřiny netankujete jen elektromobil, ale celou firmu / domácnost (tam je ještě potřeba připočíst DPH). Jak je uvedeno v článku, jde o příklad, ve kterém je obrovské množství proměnných a k přesné návratnosti se není možné dobrat. Jeden vám řekne, že nebude nabíjet doma, ale jen za paušál ČEZ, druhý řekne, že venku bude nabíjet jen u Lidlu zdarma, třetí zase jen doma a ušetří za ČEZ, atd atd atd. Troufám si tvrdit, že i výsledky elektromobilů v našem výpočtu jsou pro elektrická auta tristní.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan
(neregistrovaný)
21. 1. 2020 13:10
Přesněji toto porovnání platí pro aktuální stav. Jak se bude vyvíjet cena elektřiny za 3-5-10 let nevíme, jen tušíme, že dolů určitě nepůjde. Jak se bude vyvíjet její zdanění pokud by počet aut na baterky převládl nad spalováky také nevíme, ale tušíme. A to, že za 10 let si bude muset koupit bateriový fanda novou sadu baterek je také velmi pravděpodobné. Já ze spalovákem ještě něco najedu na původní motor.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan Markovič
(neregistrovaný)
21. 1. 2020 9:18
Ještě dodám, že pakliže by byla cena za proud 2,16 kWh, pak se v našem příkladu, se kterým operuji v článku, vyplatí elektrická Hyundai Kona oproti spalovací za 199 547 km, což není zásadní rozdíl proti původním 194 324 km.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat