Vlákno názorů k článku Výkon vs. točivý moment: Vysvětlení, kterému porozumí každý od Aleš Vítek - No, ještě by to šlo napsat takto, auto...

Aleš Vítek (neregistrovaný)
No, ještě by to šlo napsat takto, auto při zvoleném rychlostním stupni bude nejvíce zrychlovat v okamžiku, kdy otáčky motoru budou odpovídat maximálnímu momentu. Nicméně při podřazení, kdy otáčky stoupnou natolik, že budou odpovídat maximu výkonu a točivý moment motoru už bude nižší, bude auto zrychlovat více. Síla motoru bude sice menší, ale síla přenášená na kola díky lehčímu převodu bude vyšší. Pro absolutní zrychlení je tedy důležitý výkon a držet auto v otáčkách odpovídajícím maximálnímu výkonu, pro pohodovou jízdu je ale příjemné jezdit v otáčkách nízkých, a tady je důležité mít relativně vysoký výkon v nízkých otáčkách a to se dobře popisuje hodnotou vysokého točivého momentu v nízkých otáčkách.
petr603 (neregistrovaný)
no to je snad kazdymu jasny se nejvetsi sila na kola je pri nejvysich hodnotach jak vykonu tak momentu...a jedinej problem je ze kazdej max je pri jinejch tockach..jinejch rychlostech..jiny krajine...a jinym stupni na prevodovce.. automobilky se snazily udelat neco jako variator kterej by drzel motor v maximech..ale ted je moderni elektromotor tak je to pase..
Jiří (neregistrovaný)
Toto je naprosto správné tvrzení. Ušetřilo by všechny ostatní "odborné" názory.