Názor k článku Výkon vs. točivý moment: Vysvětlení, kterému porozumí každý od Aleš Vítek - No, ještě by to šlo napsat takto, auto...

Aleš Vítek (neregistrovaný)
No, ještě by to šlo napsat takto, auto při zvoleném rychlostním stupni bude nejvíce zrychlovat v okamžiku, kdy otáčky motoru budou odpovídat maximálnímu momentu. Nicméně při podřazení, kdy otáčky stoupnou natolik, že budou odpovídat maximu výkonu a točivý moment motoru už bude nižší, bude auto zrychlovat více. Síla motoru bude sice menší, ale síla přenášená na kola díky lehčímu převodu bude vyšší. Pro absolutní zrychlení je tedy důležitý výkon a držet auto v otáčkách odpovídajícím maximálnímu výkonu, pro pohodovou jízdu je ale příjemné jezdit v otáčkách nízkých, a tady je důležité mít relativně vysoký výkon v nízkých otáčkách a to se dobře popisuje hodnotou vysokého točivého momentu v nízkých otáčkách.