Vlákno názorů k článku Komu všemu ujede naše Fabia s litrovým tříválcem? Možná se budete divit od Pepa - Zdravím, každé auto dokáže předjet jiné. Já s...

Pepa (neregistrovaný)
Zdravím, každé auto dokáže předjet jiné. Já s karavanem 1,9tdi r.v. 1995 a s možná 60kW předjížděl blondýnu v X5:-) takže nevím proč vůbec dělat takovéto testy... Já měl osobně hodně aut a jako rodinné auto se mi líbila 806, dokud nezačala jezdit na vodu. Momentálně mám kombika aurise a chci věřit že je o trochu větší než fábie a v plné výbavě s motorem 1,8 bez turba ale s hybridem stála jen o 100.000 víc. Přijde mi to jako smysluplných 100.000 navíc. Na hybridní část auta je 10 let záruka, automobilka má dlouho dobou zkušenost s tímto pohonem - viz. prius jako taxik s 1.000.000 bez závad (ten měl ale ještě 1,5 motor) a myslím že na něm měnili vodní pumpu. Máte-li možnost, zkuste se svézt. Ten jednorychlostní automat je docela zajímavé svezení, neškube, žádná prodleva, prostě jen furt zrychluje. Jediná nevýhoda pro někoho může být nemožnost použití tažného zařízení. Fabia kombi mi přijde jako auto s "divným" rozměrem. Buď je zbytečně velká a nebo moc malá. Nezdá se vám?
Pepa (neregistrovaný)
Chápu omezení v tažným u variátoru. Na druhou stranu nerozumím tomu, jaký je technický rozdíl mezi 5 lidmi v autě a nebo řidič a 400 kg hmotnosti na vozíku (třeba SportJacht bylo a stále je 390 kg celková hmotnost vozíku i s nákladem). Na menších autech jsou závěsný do 500 kg hmotnosti bez brzdy vcelku běžné i dnes. V autě jsem variátor nejezdil, ale na mopedu, který navíc točil motor v otáčkách mě zaujal variátor možná na plynulý rozjezd asi tak do 40 km/hod. Zbytek do 80 km/hod se mi projev tahu variátoru vyloženě nelíbil. Nehaním variátor v autě, když se mě osobně jako takový nelíbí. Ve stojanových vrtačkách ve fabrice považuji variátor za vrchol techniky v přenosu momentu.