Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Komu všemu ujede naše Fabia s litrovým tříválcem? Možná se budete divit. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Pavel (neregistrovaný)
Když turbo fouká, jede i malý objem, jakmile nefouká, při malých otáčkách máte k dispozici jen ten litr objemu. To mě asi štvalo na benzínovém turbu nejvíce - rozjezdy pod plynem jako kdysi ve Š 100. Tříválec musí mít hrubší chod a vibrace se odstraní jenom v určitých otáčkách, podle toho, jak je celý systém naladěn. S tím nikdo nic nenadělá. Kdo si to kupuje, musí se s těmito vlastnostmi smířit. Je to tedy nedokonalý výrobek a měl by být za odpovídající cenu, což u koncernu opravdu není. Vůbec se nedivím, že se řeší menší výdrž těchto motorů, která se opět vrací na úroveň aut ze socialistické éry. Naprostá většina národa nemá na nové a je odkázána na ojetiny. Tyto auta budou z tohoto hlediska průšvih, protože generálku motoru jako dříve si u nich už nikdo neudělá. Proto se nedivím hysterickým reakcím některých a vychvalování atmosférických motorů s větším objemem. Pokud Kamil horuje pro pronájem, tak si zřejmě pořádně nespočítal, kolik ho to bude stát. Pokud někdo půjčí auto za 430 tisíc, tak to dělá pro zisk a musí do toho zakalkulovat i dřívější odpis vozu. Jinými slovy je to pro bohaté, většinu národa tento systém finančně vyčerpá. Fungovalo by to jedině v případě, že by ta fabie nebyla za 430, ale pro pronajímatele za 250 tisíc. Nevylučuji, že takovéto praktiky se u nás nemohou vyskytnout. Pak je to ale nekalá soutěž a mělo by se to trestat nebo dát za nižší cenu i pro normální spotřebitele. Jinak řešit rychlost v dnešní době mi připadá mimo mísu, nebo pro zakomplexované jedince, kteří si za volantem zvyšují své ego. Se svým C5 2,0 HDi jezdím dnes po stejných trasách o cca 10-20 km pomaleji než kdysi s dávno s Fiatem 600D, který měl jen 29 koní a jel 110. Samé omezení, ucpané silnice a ještě v horším stavu než kdysi. Jinak skrytá propagace koncernu v každém druhém novinářském článku mne taky štve a nemělo by to být. Bohužel se tomu nevyhnou ani novináři v Německu a jiných zemích, jsou prostě úplatní. Pak vznikají různé mýty, kterých se někteří lidé drží a zbytečně se dohadují. Pravdou ale je, že pokud si budu chtít koupit nové auto s jednoduchým atmosférickým motorem, tak už mi zbývá téměř jenom Fiat. Navzdory současným mýtům ho potom v záplavě ojetých TSI, TCe a dalších přímovstřiků zřejmě bez problémů prodám, jak o tom začínají svědčit statistiky bazarů v Evropě. Bere to nějaký divný vývoj......