Zatímco základní modely značky Ferrari se dnes už bez přeplňování neobejdou (a v blízké budoucnosti možná dostanou některé z nich i šestiválec), druhý konec nabídky zůstane u tradičního atmosférického dvanáctiválce. Proč? Zákazníci to tak chtějí a nebude jim vadit příplatek za „pokutu“, kterou bude muset automobilka za každé prodané auto s vyššími emisemi platit.
Německý Autobild zjistil, že vpro nástupce Ferrari F12 se nechystá ani přeplňování, ani hybridní pohon po vzoru supersportu LaFerrari. Místo toho dostane luxusní kupé modernizovanou verzi dvanáctiválce 6,3 l upravenou tak, aby vyhověla přísnějším emisním normám. Je možné, že jediný ústupek, který Ferrari provede, bude vypínání válců při částečném zatížení.
Nástupce Ferrari F12 si zachová klasické proporce s dlouhou kapotou. Motor opět zůstane vpředu a pohánět bude přes dvouspojkovou převodovku zadní kola. Zůstane natáčení všech kol a dvanáctiválec nejenže bude úspornější, ale zase posílí. Hranice nejvyššího výkonu se posune k šílenému číslu 600 kW (816 k).
Příchod nové generace vrcholného luxusního kupé Ferrari se očekává na rok 2019 a pokud mu opravdu zůstane atmosférický motor, pravděpodobně se bude jednat o poslední auto svého druhu na světě. Například Aston Martin přechází na přeplňování, Maserati také a McLaren už ho má ve všech modelech rovněž. Z dalších známých supersportů tak u přirozeného plnění motoru zůstane asi už jen Porsche 911 GT3 RS.