Automobilka Volvo už před časem rezignovala na snahu zaujmout své zákazníky prostřednictvím nabízené techniky. Současná (úspěšná) strategie staví na bezpečnosti, multimédiích, elektromotorech a podobných záležitostech. Na autosalonu v Pekingu si proto budou moci zájemci prohlédnout koncept S90 Ambience, což je v podstatě auto, které se vás snaží přenést do jiné reality.
Kouzlo spočívá v kombinaci vizuální, zvukové a dokonce i pachové stránky věci. Základem konceptu je nejluxusnější varianta S90 Excellence, kde je sedadlo spolujezdce nahrazeno opěrkou pro nohy zadního cestujícího. Na rozdíl od běžné varianty ale koncept Ambience dokáže promítat na strop různé motivy, což vytváří dojem střešního okna, respektive toho, že vůz jede například v lese. Celkem je k dispozici sedm takových možností. Vše se ovládá přes aplikaci chytrého telefonu.
Doporučujeme: Test ojetiny — Volvo XC90 stárne, ale pořád stojí za úvahu
S výběrem motivu promítaného na strop souvisí také zvukový doprovod produkovaný audiosystémem Bowers and Wilkins. Ten prošel dalšími úpravami, takže se nově objevují reproduktory dokonce v hlavové opěrce. Vše doplňuje jeden ze čtyř parfémů, který systém automaticky vybere podle vaší základní volby. Parfémy jsou umístěné efektně mezi předními sedadly. Volvo S90 Ambience je pouze koncept, automobilka ale chce toto provedení nabídnout na čínském trhu jako prvek příplatkové výbavy právě pro S90 Excellence.
Celkovým výsledkem by měla být nová úroveň vnímaného komfortu. O technice se v tiskové zprávě nemluví, což dává tušit, že se o pohon této „nové úrovně komfortu“ bude opět starat klasických dvoulitrový čtyřválec.