Systémy tzv. „nočního vidění“ nejsou v autech nic nového, před skoro dvaceti lety s ním udivovala třída S od Mercedesu a záhy řada 7 od BMW. I koncern Volkswagen měl vlastní systém, nabízený třeba ve vozech Audi nebo Volkswagenu Phaeton. Nyní se ale představuje zcela nový systém nočního vidění, který zažije premiéru v nové generaci SUV Volkswagen Touareg.
Hlavní rozdíl inovovaného systému nočního vidění je v tom, že vedle prostého zobrazení objektů na multifunkčním displeji ve vozidle před řidičem umí nejen detekovat chodce, cyklisty a zvěř, ale vedle akustického upozornění řidiče umí nyní dokonce samočinně aktivovat brzdy.
Doporučujeme Test Bentley Bentayga Diesel: O smyslu bytí
Noční vidění VW s infračervenou kamerou zaznamená teplo vyzařované živým organismem na vzdálenost 10 až 130 metrů před autem. To by mělo dát dostatek času řidiči jedoucího rychlostí okolo 100 km/h (což je například v Německu povolená rychlost mimo město) zareagovat a zpomalit.
Systém dále sleduje, co detekovaný objekt dělá. Zejména u chodců a cyklistů se snaží předpovědět, jestli hrozí kolize. Nejprve řidiče upozorní žlutým orámováním překážky a v případě hrozící srážky přidá (vedle akustického signálu) červené orámování. Systém funguje i tehdy, kdy ho má řidič „vypnutý“, takže pokud hrozí kolize, na displeji automaticky naskočí obrazovka nočního vidění s označením chodce a zazní signál. To se děje v rychlostech nad 50 km/h. V rychlostech pod 50 km/h zazní jen akustické varování. Vedle toho pak adaptivní LED světla v rychlostech nad 60 km/h mimo město zablikáním nasvítí chodce nebo zvěř.