Automobilka Volkswagen (a vlastně i koncern) vkládá obrovské naděje do nového elektromobilu, který se představí na autosalonu v Paříži. Má to být vlastně vůbec první auto od VW, které je vyvíjeno cíleně jako elektromobil, všechny dosavadní pokusy vycházely z běžných produkčních modelů.
Novinka bude dalším stupněm již dříve představeného konceptu VW Budd-e, který stojí na nové modulární platformě MEB určené výhradně pro elektromobily. Patrně se ale změní design, v Paříži bychom měli vidět hatchback podobný zvětšenému Golfu. Elektrická platforma má poskytnout základ celé výrobní řadě včetně několika crossoverů a SUV, MPV, sedanu či dokonce kombi.
Volkswagen slibuje především velký dojezd bez potřeby nabíjení. Již dříve se vedení automobilky vyjádřilo v tom smyslu, že elektromobil musí mít dojezd aspoň 500 km a plně se nabít maximálně za 15 minut, aby dokázal oslovit širokou veřejnost.
Řada elektrických aut má také napravit pověst značky VW po aféře Dieselgate. Volkswagen našel cestu, jak zlevnit výrobu akumulátorů, neboť ty tvoří největší část ceny elektromobilu. U současných aut se motor, převodovka a systém pohonu podílí na celkových výrobních nákladech zhruba z poloviny. U elektromobilů je motor levný, ale akumulátory velmi drahé.
Tip: Na reálné spotřebě už nezáleží. Ta „papírová“ ušetří lidem víc
VW chce baterie nakupovat v Evropě, aby ušetřil na logistických nákladech a zároveň si zajistil pružnost dodávek. Automobilka plánuje odebírat jednotné články a ty pak následně v autech spojovat podle požadovaného dojezdu a samozřejmě i ceny. Pokud jde o uvedení na trh, první sériové plně elektrické Volkswageny nové generace se mají začít prodávat v roce 2019.