Třetí generace velkého SUV Volkswagen Touareg je konečně venku. Svou premiéru zažila v čínském Pekingu. Volkswagen tím dává jasně najevo, který trh je pro něj nyní důležitý. Některé informace pomalu unikaly ještě před představením. Například bylo úplně jasné, že nový Touareg dostane platformu MLB, kterou má i Porsche Cayenne, Audi Q7, Bentley Bentayga nebo Lamborghini Urus. Díky nové platformě je Touareg 2018 o 106 kg lehčí.
Třetí generace Touaregu také trochu narostla. Rozvor se zvětšil o 1 mm na 2894 mm, rozchod kol je pak o 14 mm vetší vpředu a o 9 mm vzadu. Nový Volkswagen Touareg 2018 je o 44 mm širší, o 71 mm delší, ale o 7 mm nižší. Když už jsme u rozměrů, tak se zvětšil i kufr. V základním uspořádání nyní nabídne 810 litrů místo dřívějších 697 litrů.
Pod kapotou si Touareg ponechá naftové motory. Bez nich by to hlavně na evropském trhu nešlo. Jednotka 3.0 TDI V6 se neobejde samozřejmě bez selektivní katalytické redukce AdBlue a ve dvou provedeních nabídne výkony 170 a 210 kW. Nad šestiválci zůstává i naftový osmiválec 4.0 TDI, který známe třeba z Porsche Panamera 4S Diesel. Nemá elektrické turbo jako Audi SQ7, ale výkon 310 kW a točivý moment 850 Nm stačit budou.
Doporučujeme: Pět luxusních bazarových SUV, která lákají cenou, ale jsou černou dírou na peníze
Benzín prozatím může spalovat jen šestiválec 3.0 TSI, ale ten se v nabídce objeví později. Přijde také plug-in hybrid, který se začne prodávat nejprve v Číně. Jedná se o stejnou soustavu jako v Bentley Bentayga. Spojuje šestiválec 3.0 TSI a elektromotory, které dovezou Touareg jen na elektřinu až na 50km vzdálenost.
Samozřejmostí všech Touaregů bude pohon všech kol a automatická osmistupňová převodovka. Nechybí ani natáčení zadních kol, která se do 37 km/h natáčejí proti směru předních. Výšku nastavitelného pneumatického odpružení lze regulovat od -40 mm po +70 mm. Na dálnici si Touareg sám sedne až o 35 mm níž kvůli snížení odporu vzduchu. Brodivost se zvýšila na 580 mm, ale to asi takový Range Rover s brodivostí přes 800 mm nerozhází.
Doporučujeme: Volkswagen věří, že se diesel dočká „renesance“, až hysterie opadne
Očekáváme, že VW Touareg 2018 dostane nejmodernější bezpečnostní asistenty, které má aktuálně koncern VW k dispozici, v čele se systémem částečně autonomní jízdy jako v Audi A8. Z praktických věcí stojí za zmínku příplatkové IQ.Light LED světlomety. Spolupracují s navigací, natočením volantu a dalšími daty, takže vlastně předvídají, kam pojedete, a podle toho upraví výkon svých 128 diodových modulů. Stejně jako u některých konkurenčních modelů umí Touareg osvítit například chodce či zvěř nebo jinou překážku.
Na podrobnosti ohledně výbav, motorů a hlavně cen si musíme počkat. Na květen jsou plánované první evropské prezentace pro novináře, takže tehdy už snad budeme vědět víc i o skladbě motorů na českém trhu.