Volkswagen představil svou vizi budoucí autonomní a sdílené mobility, která se jmenuje Sedric. Pokud jste zapřísáhlí nadšenci do aut, kteří nikdy volant nedají z ruky, asi vás tenhle designový kříženec křečka a housenky moc zajímat nebude. Nicméně ambice na sériovou výrobu si Volkswagen Sedric nedělá, je to vlastně jenom představa budoucnosti. Před sto lety si také lidé představovali různé věci, třeba létající parní vzducholodě...
Podivný design má jeden zásadní důvod. Jedná se totiž o plně autonomní vůz nejvyššího pátého stupně, který nepotřebuje volant nebo pedály. Není tedy potřeba stavět prostor pro řidiče a držet se tradičních proporcí s kapotou a vystrčenou přídí kvůli deformačním zónám. Tak nějak se totiž počítá s tím, že Sedric nebude bourat. Některé konkurenční značky se ale k autonomnímu řízení nestaví tak optimisticky:
Doporučujeme: Toyota je k autonomnímu řízení skeptická. Chce ponechat rozhodování lidem
Sedric se řídí úplně sám a posádka v něm sedí jako v autobusu. Je to vlastně kompaktní řešení hromadné dopravy, protože mnohdy stejně potkáte autobus, ve kterém jedou maximálně čtyři cestující. S tím rozdílem, že ve Volkswagenu nebude sedět protivný a dost možná i lehce podnapilý řidič.
Volkswagen Sedric je dílem celého koncernu, proto má také „na kapotě“ napsáno Volkswagen Group a nikoli tradiční logo VW. A asi nejzajímavější na celém Sedricu je způsob, jakým si ho přivoláte.
Volkswagen totiž ukázal „dálkový“ ovladač OneButton, kterým vyšlete pokyn a hned uvidíte, kdy bude Sedric dostupný. Pokud je váš (VW nadále počítá s tím, že si lidé nebo firmy budou chtít i plně autonomní vozy kupovat výhradně pro sebe), přijede co nejdříve. V případě tzv. car-sharingu uvidíte zbývající čas, kdy pro vás auto dorazí. No není ta budoucnost automobilismu vážně skvělá?