Automobilka Volkswagen nebyla ještě nedávno definitivně rozhodnutá vzdát se prodeje vznětových motorů na americkém trhu. Ohledně nového SUV Volkswagen Atlas se o naftovém motoru spekulovalo. Sám Volkswagen uváděl, že by možná dokázal zase čtvrtinu aut prodat právě s dieselem. Jako tomu bylo před vypuknutím emisního skandálu. Ředitel VW Herbert Diess nicméně tento týden médiím potvrdil, že konečné rozhodnutí už padlo.
Volkswagen se nakonec rozhodl s dieselem na americký trh nevrátit. Není to ale ani tak kvůli emisními skandálu Dieselgate a poškozené pověsti. Věrní zákazníci kupodivu zůstali poměrně loajální a to jak vůči VW, tak vůči dieselům. Je to především kvůli přísnějším emisním předpisům. Další vývoj dieselu by byl již neúnosně drahý. Alespoň podle tvrzení šéfa Volkswagenu.
Doporučujeme: Ojeté diesely z Dieselgate? Noční můra pro VW, ale požehnání pro motoristy
Značka totiž dokáže dosáhnout lepších výsledků v emisních testech a testech spotřeby s hybridním pohonem, který bude v následujících letech levnější na výrobu. U dieselů tomu bude spíše naopak. Zákazníci si navíc na hybridy zvykají a začínají je brát jako běžnou součást nabídky. Nikoliv jako produkt pro úzkou skupinku podivínů.
Zajímavé je, že Audi se dieselu v USA nevzdává. Například u SUV Audi Q7 vidí automobilka velký potenciál. Ještě bychom měli připomenout, že po emisním skandálu Dieselgate dosáhl Volkswagen mimosoudního vyrovnání. Odkoupí zpět 475 000 aut s diesely, které šidily emise, a zároveň zaplatí 14,7 miliardy dolarů (přes 350 miliard korun).