Názor k článku Volkswagen představuje technologii, která sníží u dieselů produkci NOx o 80 procent. Superb už ji má také od Jirka_1 - Když si odmyslím NOx, tak ohledně CO2 je...
Jirka_1
(neregistrovaný)
31. 8. 2019 8:03
Když si odmyslím NOx, tak ohledně CO2 je jediná možnost jít dolů s výkony a hmotnostmi. Výkon je spotřeba, hmotnost vozu ji podporuje. Takže pokud bych chtěl mít auto, které jezdí v reálu za tři litry, musím dát malý motor a vytvořit velmi lehké auto. Velmi lehké auto se vyrobit dá, ale nedají se pak splnit limity pasivní bezpečnosti. Lehké auto bude muset být malé, což zákazníci nechtějí, protože jsme čím dál tím vyšší a do malého auta se nesložíme a navíc na štreku je to děs. Spotřeba je o rychlosti, takže omezit dálniční limit na 110 - 120 km/h - a to bych se pak jako zákonodárce bál chodit po ulici... :-) I když u nás nevidím důvod pro vysoký limit, jsme tak malá země, že se na druhý konec republiky dostaneme relativně brzy i při stokilometrové rychlosti...
Hybridy nejsou řešení pro dlouhé cestování, protože se prakticky aku nemá kde bez energie z motoru dobít, brzdění motorem po dálnici je téměř nulové (kdo má hybrida to potvrdí). Vyplatí se možná ve městě, ale opět problém s vyšší hmotností vozu, které sebou vozí těžký akumulátor.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat