Hrd (neregistrovaný)
To je hezké, ale pokud vím, tak zatím je honba za snižováním Co a ne No. takže volkswagen zase odvádí pozornost od skutečného problému. No je taky svinstvo, ale zatím se bojuje proti skleníkovému plynu, a tím je Co. Tak co s tím, volkswágene uděláš?
Jirka_1 (neregistrovaný)
Honba je za obojím a ne CO, ale CO2. CO2 je o spotřebě, NOx je o vysokých spalovacích teplotách. To první je obtíížně řešitelné jen se spalovacím motorem, musí se mu odlehčit nějakým elektrohejblátkem. To druhé je ve finále smog a dá se řešit podstatně jednodušeji, než CO2.
Martin (neregistrovaný)
Tak Ford používal NOx kat už u Mondeo v roce 2003 (1.8 SCi) a to byl benzín. Jako všechny katalyzátory bylo potřeba dosáhnout potřebnou teplotu. Na jízdu po dálnicích ideální, ale točit kolem 2000 otáček na okreskách (při 90 km/hod) znamenalo, že se pamalu zanášely snímače na výfuku (nová lambda stála origo skoro 10000). Před pár lety to VW začalo cpát ke svým TSI jako "novinku".
Tosisnaddelatehumor (neregistrovaný)
To jako naznačaujete že Francouzi nebo Japonci s těmi jejich shity můžou konkurovat němcům a jejich automobilkách? :-D Probuďte se :-D VW potažmo němci jsou jiná liga oproti ostatním. Japonci a Francouzi? Takovej odpad nestojí ani za řeč... JIné automobilky radši nejmenuju vůbec
Lukáš (neregistrovaný)
Je krásné, jak řeší evropská unie EU normy pro auta. Ale proc? Kvuli penězům a nikoli přírodě, zástěrka skleníkových plynů, ekologie.... přesně jak je napsáno v jiném příspěvku, jedna zaoceánská loď vyprodukuje tolik škodlivin, jako všechna auta na světě a je to v pořádku, letecké motory mají účinnost jako trabant a kolik nám jich létá nad hlavami...... ale ždímat peníze je jednodušší z nás lidí než nadnárodních korporací. Proto některé značky aut odchází z trhů v EU, protože řekly dost a nenecháme se utlačovat nesmysly z EU. Třeba Infinity. Holt žijeme a diktují nám vše jak za války, jen nenápadně za pár argumenty, že je to pro nás dobré.
Jirka_1 (neregistrovaný)
Když si odmyslím NOx, tak ohledně CO2 je jediná možnost jít dolů s výkony a hmotnostmi. Výkon je spotřeba, hmotnost vozu ji podporuje. Takže pokud bych chtěl mít auto, které jezdí v reálu za tři litry, musím dát malý motor a vytvořit velmi lehké auto. Velmi lehké auto se vyrobit dá, ale nedají se pak splnit limity pasivní bezpečnosti. Lehké auto bude muset být malé, což zákazníci nechtějí, protože jsme čím dál tím vyšší a do malého auta se nesložíme a navíc na štreku je to děs. Spotřeba je o rychlosti, takže omezit dálniční limit na 110 - 120 km/h - a to bych se pak jako zákonodárce bál chodit po ulici... :-) I když u nás nevidím důvod pro vysoký limit, jsme tak malá země, že se na druhý konec republiky dostaneme relativně brzy i při stokilometrové rychlosti... Hybridy nejsou řešení pro dlouhé cestování, protože se prakticky aku nemá kde bez energie z motoru dobít, brzdění motorem po dálnici je téměř nulové (kdo má hybrida to potvrdí). Vyplatí se možná ve městě, ale opět problém s vyšší hmotností vozu, které sebou vozí těžký akumulátor.
Jirka (neregistrovaný)
Tento system už jsem řešil u Seatu Alhambra,dnešní servisní technici to neumí diagnostikovat,na tomto autě ve značkovém servisu třikrát po sobě vypalovali DPF filtr auto bylo předáno že vše ok ale auto ujelo pouze 10 km, vystřelilo těsnění mezi DPF a SCR a urazilo trysku AdBlue auto muselo být odtaženo. Po následné rozebráni a rozřezáni SCR kat.se zjistilo že se rozpadl první SCR a ucpal ten druhý a v motoru o 2 litry oleje vice, kdýž jsme to dovezly do Seatu tak se nám vysmály že to není možné a vinu odmítly ,nabídly kompenzaci trysku za 12 000kč a SCR kat 73 000kč. Tady zapracovala fyzika vysoká teplota při vypalování studené AdBlue a keramika praskla.
Pavel (neregistrovaný)
Díky Jirko za rozumný pohled na věc, je vidět, že máte vhled. Politicky bych nejraději viděl zdražení fosilních paliv nějakou daní. Pak budou všichni jezdit malýma autama 100 km/h dobrovolně. Je to dostatečně abstraktní způsob, jak regulovat CO2 bez jednotlivých sektorových ne/regulací, které působí trochu socialisticky a ne příliš liberálně-spravedlivě. Ostatně, když jsem byl kluk stál benzín 8Kčs a táta vydělával 3200Kčs/měs. Když to vynásobíme 10x na dnešní průměrnou mzdu 32000Kč, měl by stát benzín 80Kč a ne 32Kč. Tzn. že benzín zlevnil 2,5krát. A to ty škodovky 120 žraly kolem 7l při mnohem menších výkonech. Zdražení by také přineslo větší tlak na hledání alternativ, které by byly i levnější.
JPN versus DE (neregistrovaný)
Japonské vozy jsou mnoho násobně spolehlivější nežli koncern VW. Ten kdo tvrdí opak, tak nemá dostatek zkušeností a hloupě prezentuje svoje omezené názory. Pracoval jsem mohou let pro VW a mnoho pro Toyotu a Lexus. VW je časovaná bomba a podvod a klienty. U VW má výhráno jen ten, kdo má na nový vůz a po 3 letech ho prodá. Diesel patří do kamen !
orson (neregistrovaný)
Jo, jo nějak se poslední dobou v koncernu nedaří, podvodný software jim myslím vyšpiclovali "zámořští kamarádi" při nějaké průmyslové špionáži, protože když mohli odposlouchávat vrcholné evropské politiky, viz. nedávná aféra, tak mohli štrachat i v interní korespondenci VW, našli asi nějaké signály , tak to potom navlékli, že to "zcela náhodou" našla nějaká malá "zámořská" laboratoř ukryté v SW klimatizace... no ohromná náhoda, že. No a nyní mají svolávačku na ty nové motory, cukají se jim, myslím že mají označení 1.5 TSI...
Jan (neregistrovaný)
Je to jen boj o prachy a oblbování pitomejma ekologama , vymýšlení zbytečného ! Plynová auta jsou v pohodě a mají funkční zázemí ! Je zajímavé , že nikdo nepíchne do nejhoršího hnízda - letecké dopravy ! To je největší průšvih - jenom nás ročně přeletí téměř milion letadel , krerá vše vypustí skoro ve stratosféře , kde je okolo -60℃ !! Trápí Vás sucho nebo pŕívaly , podívejte se nad sebe jaká nás obíhá clona ! Ale to je nedotknutelný kśeft do kterého si nedovolí nikdo rejpnout !
Petr . (neregistrovaný)
Vyserte se nato jde jen o peníze jak nás vyždímat za ekologii je to naprostý nesmysl na co si tu všichni hrajeme již se dávno zjistilo že oteplování naší planety má na svědomí uvolňování hlavně uhlíku z hornin v určitých časových obdobích které mohou trvat tisíce let a stále se opakují my to vůbec nejsme schopni nějak radikálně ovlivnit !!! Převážně mladí lidé jsou velmi ovlivnitelní a vůbec to nechápou myslí si že auto na baterky něco změní že je to eko .Právě na opak těžba nerostů na výrobu článků ,samotná výroba hlavně v Číně kde se na ekologii kašle ,recyklace starých článků ,dobíjecí stanice s masivní výrobou neekologické elektřiny atd atd je to hnus hlavně jsem eko !!! Lidé myslete tady nejde o přírodu tady jde o kšeft !!!!!!!
gh@podnikatel.cz (neregistrovaný)
mně někdy přijde, že do diskuzích o autech se většinou zapojují jen lidé bez řidičského oprávnění, kteří znají auto jen z pohledu spolujezdce, když je sveze kamarád. každá automobilka má svoje nej.. každá automobilka se ubírá jiným směrem.. ale hanit japonská auta, která jsou na špici(myslím třeba exportní kusy mimo eu) to je mazec. uvědomte si čecháčci, že sem do naší země, se dovážejí nová auta, která například neprošla pečlivou výstupní kontrolou v německu. nejde jen o motory ale o lícování dílu atd.. čecháček je vděčný spotřebitel, ten přijde do obchodu, tam mu slečna prodavačka řekne: "pane, nechcete si koupit hovno ?" a čecháček odpoví: "hovna nežeru" a prodavačka: "máme je v akci s 65% slevou..." čecháček: "vezmu si kilo a půl..." lidi vy co tady píšete hovna o japonských či francouzských autech, vezměte si půjčku o homecreditu, zajeďte do francie a kupte si tam třeba novou ds-ku.. pak hodnoťte .. já chápu, že když člověk koupí ojeté a stočené auto v čecháčkově, které se mu bude srát, že na výrobce zanevře, ale uvědomte si, že auta v dnešní době jsou už velice spolehlivá, jen se o ně člověk musí starat, dávat oleje takové jaké tam patří atd.. ono ušetřit na jiném(levnějším) oleji třeba u nafty je sice super, čecháček s tím vyjebal jako fík, ale ten motor nebude mít výdrž takovou, jakou by měl kdyby motor dostával v předepsaných intervalech předepsaný olej..