Volkswagen představuje motor 1.0 TSI na CNG a plán budování plnících stanic

04.05.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Pod kapotu koncernových vozů míří přeplňovaný litrový tříválec na CNG

  • Volkswagen chce spolupracovat na výstavbě plnících stanic

  • Do roku 2025 jich má být více než dvojnásobek

  • Automobilka věří, že CNG postupně nahradí diesely

Na vídeňském motorářském sympoziu představil Volkswagen také nový přeplňovaný litrový tříválec 1.0 TGI, který je uzpůsoben ke spalování stlačeného zemního plynu CNG. Tříválec odvozený od motoru 1.0 TSI dosahuje výkonu 66 kW (90 k) a zamíří například do Golfu, Pola nebo třeba příští Škody Fabia. Samozřejmě se rozšíří napříč všemi menšími koncernovými modely.

V pohonu na stlačený zemní plyn vidí Volkswagen velký potenciál a alternativu k dieselům, jejichž dny jsou v EU pravděpodobně již sečteny. Pohon na CNG je navíc reálně nejekologičtější palivo pro spalovací motory. Při jeho spalování vzniká nejméně opravdu škodlivých látek.

Doporučujeme: Kolik stojí benzín, LPG a nafta v Evropě? Nejlevněji je v Bělorusku, nejdráž v Norsku

Volkswagen se také dohodl na spolupráci s významnými dodavateli a distributory zemního plynu. Spolu se společnostmi E.ON Gas Mobil GmbH, Gazprom NGV Europe GmbH, Gazu GmbH, ONTRAS Gastransport GmbH, Open Grid Europe GmbH, Pitpoint B.V. a TOTAL Deutschland GmbH chce německá automobilka pomoci v budování celoevropské sítě čerpacích stanic na CNG.

Cílem Volkswagenu je do roku 2025 rozšířit stávající síť asi 900 stanic v Evropě na minimálně 2000. Automobilka se bude orientovat hlavně na německý trh, ale nových stanic se dočkají i některé okolní státy. Volkswagen doufá, že lepší dostupnost CNG pomůže zvýšit akční rádius těchto aut a také jejich atraktivitu u zákazníků. Podle VW právě CNG vytlačí časem diesely z firemních flotil.

Pohon na CNG má plno výhod, zejména pokud jde o náklady na palivo. V současné době nejsou vozidla na CNG na českém trhu zatížena silniční daní nebo vysokou spotřební daní, jako je tomu u benzinu či nafty. Vůz na CNG má tak mnohdy nižší kilometrové náklady než vůz na naftu. Nevýhodou je stále poměrně řídká síť stanic a menší akční rádius jen na plyn.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?