Společnost Volkswagen Group se chystá opět zamíchat kostkami v rámci svého produktového portfolia. Magazín Automobilwoche přinesl informaci o tom, že německý koncern plánuje výrazně odlišit značky VW, Škoda a Seat. Španělská automobilka by se měla posunout směrem nahoru mezi více prémiové značky a Škoda by naopak měla konkurovat těm levnějším.
Doporučujeme: výběr nejlepších ojetých vozů
V překladu to znamená, že Seat půjde proti Alfě Romeo a Škoda se zaměří na korejské značky a rumunskou Dacii. Vzhledem k úspěchu Škody se to zdá být nelogické, ovšem šéf produktové strategie společnosti VW Group Michael Jost uvedl, že Seat je schopen vyrábět ještě emotivnější auta, což prý dokazují jeho modely Cupra. Škoda se údajně hodí ideálně k tomu, aby vydobyla zpět výsostné postavení na východoevropských trzích, ze kterých Volkswagen Group začínají vytlačovat právě Korejci a také rumunská Dacia, píší Automotive News Europe.
Pro mladoboleslavské zákazníky by to v praxi například znamenalo, že Superb již nebude možné objednat například s alcantarovou stropnicí či podobnými prvky luxusní výbavy.
Výraznější restrukturalizací by měla projít i samotná značka Volkswagen, kdy se vedení chce zaměřit na nabízené modely, aby náhodou zbytečně nekonkurovala ostatním. „Velmi pečlivě se zabýváme možným překrýváním produktových portfolií všech značek. Na evropský trh proto například neuvedeme Tiguan Coupe,“ vysvětlil Jost.