Volkswagen si pro nadcházející ženevský autosalon připravil ostré provedení prodejně úspěšného modelu T-Roc. Verze R ale v zásadě žádné velké překvapení nepřináší. Svým způsobem jde o model Golf R s karoserií crossover. Použitá technika je totiž shodná.
Tuhle skutečnost ale můžeme brát jako pozitivní. T-Roc R je pořád auto poháněné výhradně spalovací jednotkou bez hybridních pomůcek. Pod kapotou najdeme dvoulitr TSI naladěný na 221 kW (300 k) a 400 Nm, což jsou parametry shodné s Golfem R. Převodovka je automatická dvouspojková a nechybí ani pohon 4Motion. Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne ostrý T-Roc za 4,9 s a nejvyšší rychlost udává omezovač nastavený na 250 km/h. Tato čísla odpovídají VW Golf R Variant. Krátký Golf R je trochu rychlejší (na 100 km/h zrychlí za 4,7 s).
Instalace výkonné pohonné jednotky si samozřejmě vyžádala i další změny. Podvozek byl snížen (Volkswagen ale neříká o kolik), brzdy se sem nastěhovaly z modelu Golf R Performance a řízení je progresivní. Řidiči zároveň budou moci zcela deaktivovat stabilizaci. T-Roc R stojí na osmnáctipalcových kolech. Komu to přijde málo, ten si může objednat disky ještě o palec větší.
Změny exteriéru nejsou nijak dramatické, což ale vzhledem k tomu, jak moc se (ne)liší Golf R od běžného Golfu, asi nikoho nemůže překvapit. Kromě větších kol dostal T-Roc R také nový nárazník, zadní spoiler, jinou masku chladiče nebo dvě dvojité koncovky výfuku. V interiéru nemohou chybět sportovní sedačky, sportovní volant a všudypřítomná písmena R. Kdo by si chtěl připlácet, ten si může dokoupit třeba čalounění kůží Nappa nebo titanový výfuk Akrapovič. Kdy přesně se T-Roc R dostane na trh, to Volkswagen zatím neprozradil.