Volkswagen oficiálně představil svou hlavní novinku pro letošní setkání u Wörthersee. Golf GTI TCR je prozatím označován za koncept. Jenže na rozdíl od jiných konceptů, které sem německá automobilka také dovezla, je na první pohled zřejmé, že jde v podstatě o hotový automobil. Potvrzuje to nakonec také samotná tisková zpráva. Slibuje zahájení prodeje ještě do konce roku.
Doporučujeme: Je rychlejší sportovní čtyřkolka, nebo předokolka? Leon Cupra a Petr Fulín vám to ukážou
Volkswagen Golf GTI TCR je v podstatě Seat Leon Cupra. Na rozdíl od něj ale má motor výkon „pouze“ 213 kW (290 k) a bude se kombinovat pouze se sedmistupňovou převodovkou DSG. Nechybí samosvorný diferenciál vpředu a posílené vrtané brzdové kotouče.
Komu běžná varianta stačit nebude, ten si může objednat balíček zlepšující chování Golfu GTI TCR na okruhu. V rámci paketu dostanete devatenáctipalcová kola (standardem jsou osmnáctky), odstraněný omezovač rychlosti a adaptivní tlumiče. Takový Golf GTI se pak rozjede až na 264 km/h. Právě proto ho Volkswagen označuje za nejrychlejší GTI v historii. Bez paketu vůz zvládne obligátních 250 km/h.
Doporučujeme: O kolik je v praxi rychlejší Seat Leon Cupra 300 oproti Leonu Cupra 290? Rozdíl nepocítíte
Samozřejmě se měnily i díly karoserie. Jinak tvarovaný je přední nárazník (to byla nutnost, protože TCR má dva chladiče navíc), vůz dostal také prahové nástavce a dozadu výrazný difuzor s dvojicí koncovek výfuku. V interiéru očekávejte sportovní sedačky s černočerveným čalouněním nebo kovové pedály.
Dobrou zprávou na konec je fakt, že na rozdíl od speciality určené pro rekord na Ringu v podobě GTI Clubsport zatím Volkswagen nic nezmínil o omezeném počtu vyrobených kusů.