Výrobce odtahové nástavby, německá firma Algema, nazvala své jedinečné technické řešení Blitzlader. Nyní se za tímto označením objevila dvojka, což představuje druhou generaci. Jeden takový automobil je nasazen u pražské společnosti Auto Jarov.
Pokud se rozhodnete pro pořízení vozidla odtahové služby, s největší pravděpodobností usednete k internetu, abyste se zorientovali v nabídce na trhu. V té chvíli se utopíte v přílivu informací od téměř nekonečného množství výrobců. Každý prezentovaný produkt má své výhody, o nevýhodách nikdo nehovoří, a nepochybně nikdo nelže, protože každý máme jiné priority, jiné nároky na provoz a žijeme v odlišném prostředí. Každá nástavba potom téměř vždy pochází od zkušeného profesionála a každý výrobce má svá technická řešení. Situaci si jistě ulehčíte, když namísto času ztraceného na internetu budete sbírat reference od jiných uživatelů těchto vozidel.
Pražská společnost Auto Jarov provozuje od prosince 2018 na podvozku Volkswagen Crafter 35 odtahovou nástavbu Algema Blitzlader2. Německé slovo Blitz znamená v češtině „blesk“. Už z tohoto výstižného názvu vyplývá, že rychlost manipulace s nástavbou bude jejím trumfem při oslovení potenciálních zákazníků. Když hovoříme o podvozku, pak je nutné zmínit, že on to tak úplně Volkswagenem dodávaný podvozek není. Od wolfsburského výrobce pochází vše od zadní stěny kabiny dopředu. Vše, co se nalézá za kabinou, je už dílem výrobce nástavby. Pozoruhodné technické řešení spočívá v tom, že se rám podvozku za kabinou láme a celá ložná plošina se spolu s nosným rámem, na němž jsou uloženy obě zadní nápravy, sklápí do úhlu 10,5 stupně vůči zemi. Tedy samozřejmě měřeno v případě, že vozidlo stojí na vodorovné rovině. Sklápění se děje přes hydraulickou pístnici, pro niž potřebný tlak hydraulického oleje generuje elektrické čerpadlo. K jeho pohonu slouží akumulátor standardně montovaný ve vozidle a není potřeba, jak by se na první pohled mohlo zdát, dalších dodatečných trakčních akumulátorů. Jak nám pan Michal Eibl, řidič tohoto vozidla, sdělil, v případě nakládky nebo skládání vozidla vždy navíc ponechávají motor vozidla spuštěný. Nicméně při ukázce pro naši redakci vše proběhlo bez spuštěného motoru, a dlužno říci, že rychlost naložení vozidla byla fascinující. Dosavadní tříměsíční zkušenosti pana Eibla lze jedním slovem vyjádřit jako „nadšení“.
Sklápění plošiny je možné ovládat jak na ovladači vlevo od volantu, tak i na dálkovém ovládání anebo manuálně tlačítky na levém boku nástavby, avšak jen tehdy, když je na vozidle zatažena ruční brzda. Pokud by se na instalované elektronice něco pokazilo, je na pravém boku nástavby schránka, za jejímiž dvířky se nachází manuální pumpa s pákou, tou lze v případě nouze celý systém ovládat ručně. Nájezdy se ze zadní části nástavby vysouvají také pomocí elektromotorů a po přepnutí páky v zadní části nástavby se spolu s nájezdy vysune také plotna, která vykryje prostor mezi nimi. Toto velmi praktické řešení uživatel ocení ve chvíli, kdy nakládá havarované či nějak poškozené nepojízdné vozidlo. Žádný z visících dílů automobilu tak nebrání tomu, aby byl automobil elektrickým navijákem natažen na plošinu.
V případě automobilů s malou světlou výškou, kde by malý nájezdový úhel byl překážkou pro naložení kvůli potenciálnímu poškození předního spoileru, jsou ve schránce na levé straně nástavby k dispozici rozkládací nájezdy. Těmi se nájezd prodlouží a nájezdový úhel se tak výrazně zmenší.
Ze dvou zadních náprav je jen ta přední poháněná a zadní náprava, která se dá v případě potřeby zvednout, aby se neopotřebovávaly pneumatiky, slouží pouze k zajištění potřebné užitné hmotnosti. K dosažení největší přípustné celkové hmotnosti 5900 kg pomáhá i upravená přední náprava, jejíž nosnost je zvýšena na 2100 kg. Obě zadní nápravy jsou odpružené vzduchovým měchem, jeho potřebný tlak však není automaticky kontrolován čidlem a doplňován kompresorem, nýbrž jej musí v pravidelných intervalech kontrolovat obsluha vozidla a v případě poklesu ho externím kompresorem doplnit. Za toto vozidlo lze připojit brzděný přívěs s největší celkovou hmotností 2500 kg. Celková hmotnost jízdní soupravy se tak dostane až na hranici 8400 kg a v tu chvíli se projeví nedostatek síly motoru 2.0 TDI s největším výkonem 130 kW. Pro jízdu se samotným vozidlem je výkon této osvědčené pohonné jednotky nesporně dostačující, avšak ony dvě a půl tuny navíc by si zasloužily šestiválcový třílitr, který má koncern VW k dispozici, ale do Crafteru ho zatím nenabízí. Na českém trhu zastupuje německého výrobce nástavby Algema-Fitzel společnost CZ Hartmann.