Volkswagen chystá už jen jednu generaci aut se spalovacími motory. Pak zavládne elektřina

3 nové názory
Autor: Redakce
  • Aktuálně vyvíjená platforma pro koncernové modely s konvenčním pohonem je poslední

  • Od příští dekády se chce VW naplno věnovat elektrifikovaným modelům

  • Prodej aut poháněných spalovacím motorem ale bude pokračovat dál, na některých trzích i po roce 2050

  • Hlavním důvodem nejsou emise látek škodlivých lidskému zdraví, ale CO2

Volkswagen už ví, kdy přestane vyvíjet auta poháněná konvenčními spalovacími motory. A bod zlomu nastane dříve, než možná čekáte. Platforma pro další generaci modelů se spalovacím motorem, na které vývoj koncernu aktuálně pracuje, je poslední. „Naši kolegové pracují na poslední platformě pro vozidla, která nemají neutrální bilanci CO2,“ citují Automotive News ředitele strategie značky VW Michaela Josta.

Nová generace vozů VW poháněných motory na benzin a naftu začne přicházet na světové trhy od roku 2026. V té době bude vývoj už naplno pracovat na vozidlech poháněných elektřinou. V roce 2030 chce mít Volkswagen po celém světě v prodeji více než tři stovky osobních a užitkových aut i motocyklů s elektrifikovaným pohonem. (Do toho se počítají i hybridy.) Transformace na výrobce elektromobilů bude koncern stát v následujících pěti letech více než jeden bilion korun.

Podle Volkswagenu zmizí s nástupem elektromobilů předokolky. Skutečně?
Přečtěte si také:

Podle Volkswagenu zmizí s nástupem elektromobilů předokolky. Skutečně?

To ale ještě neznamená, že s vývojem platformy pro konvenční pohony ustane také prodej konvenčních aut. Volkswagen plánuje spalovací motory dále vylepšovat a počítá s tím, že na některých trzích je bude prodávat i po roce 2050. (Podle studie IHS Markit budou ještě v roce 2040 čtyři pětiny nově prodaných aut poháněny spalovacím motorem.)

Michael Jost přitom zmínil, že spalovací motory mohou být dostatečně čisté i pro provoz ve městech. Jenže z principu nikdy nemohou mít nulové emise CO2 z výfuku. A protože právě ty a jen ty bere v potaz agresivní legislativa Evropské unie, pro automobilky není jiná cesta než vyrábět auta na elektřinu. Bez ohledu na to, odkud se ta elektřina bere a jak velké emise CO2 vznikají při její výrobě.

Evropský parlament fakticky nařídil povinný přechod k elektromobilitě (komentář)
Přečtěte si také:

Evropský parlament fakticky nařídil povinný přechod k elektromobilitě (komentář)

Zajímavé je, že dosud neexistuje shoda na tom, jak se liší celková bilance CO2 za celý životní cyklus mezi elektrickými a konvenčními auty. V extrémních případech může elektromobil vycházet dokonce hůř, ale jednotlivé studie se rozcházejí i ve výpočtech podle typického energetického mixu. Pohybují se od dvaceti do osmdesáti procent ve prospěch elektrických aut. Nedávná zpráva Evropské agentury pro životní prostředí vyčíslila úsporu na 17-30 % s výhledem dalšího zlepšování.

Už příští rok začne Volkswagen v Německu vyrábět hatchback I.D. Neo, který se má stát prvním opravdu masovým elektromobilem. Modely s elektrickým pohonem nicméně připravují i luxusní značky koncernu. Porsche Taycan a nedávno představené Audi e-tron GT slibují prémiovou úroveň designu, výbavy i dynamiky. Elektrická budoucnost se pochopitelně nevyhne ani Škodě.

Jonáš (neregistrovaný)
bude to hlavně na západě, u nás budou jezdit staré spalováky ze západu..
skodafil (neregistrovaný)
No a to za chvili prijde boj s globalnim ochlazovanim. Pro CO2 budeme prstickem skrabat. A tech dotaci na zbaveni se elektromobilu! Ceka nas raj na zemi.
  • Našli jste v článku chybu?