„Nový brouk“ přišel na svět v roce 1997, kdy se pokoušel svézt na módní retro vlně. Vždyť třeba takové Mini, vlastněné BMW, si na ní postavilo obchodní model celé značky. New Beetle od VW si ale nedokázal vybudovat tak ikonický status, jako třeba Fiat 500 nebo právě Mini. Možná za to může i fakt, že byl moc drahý a velký, což poněkud nešlo dohromady s image městského „lidového auta“.
Nyní je jasné, že se novodobá životní etapa Volkswagenu New Beetle chýlí ke konci. Vývoj Volkswagenu potvrdil, že současný model dokončí v poklidu svůj životní cyklus a nástupce už nepřijde. V prodeji tak podle všeho vydrží maximálně dva roky, neboť je současná generace na trhu už od roku 2011. Osmiletý životní cyklus je pro auto s nízkými prodeji dlouhý až dost.
Doporučujeme: Galerie: Auta, která dostala motory z motocyklů (+ obrácené extrémy)
V současné nabídce Volkswagenu je tím duchovním nástupcem, tedy lidovým jednoduchým autem, spíše model Up!. Navíc Volkswagen pracuje na nové generaci elektromobilů, která se má stát cenově atraktivní pro širokou veřejnost. Elektrická auta VW mají být levná i bez dotací, i když se očekává, že různé pobídky se budou aplikovat i na ně. Nicméně dotace na elektromobily nebudou trvat věčně.
Frank Welsch z vývoje VW britskému Autocaru naznačil, že pokud by automobilka měla přijít s podobným retro modelem, bude to spíše reinkarnace minidodávky VW Type 2, tedy klasického „busíku“. Podle Welsche je totiž takový model jako dělaný pro elektrickou platformu MEB, klidně i s motorem vzadu (jako u originálu) a strmě umístěným volantem, což je uspořádání, které na platformě MQB se spalovacím motorem vpředu udělat prostě nejde.