Radek (neregistrovaný)
Zajímavá alternativa ,ale ještě to není ono. Vysoká cena + vysoká spotřeba + chybějící infrastruktura není dobrá kombinace. Cena na do 1 mil. + 2x větší dojezd a náklady do 1,- kč/km + svižnější dynamika a tak 20-30% výkonu na víc.Pak to bude koupitelné ....
LOL (neregistrovaný)
To šetření přírody je trochu problém. Vodík se v převážné většině vyrábí z uhlovodíků, typicky z ropy. To ovšem nijak nesnižuje zásluhy Hjondé na vývoji alternativních pohonů, byť se může vodík zdát dnes jako slepá větev. U takového VW se mezitím zmohli jen na 1.5TSI.
GreGor (neregistrovaný)
Alespoň něco se snaží udělat s tou naší znečištěnou planetou. Jenom to, že chtějí nabízet 18 automobilů s alternativním pohonem do 6-7 let je neskutečné. Jiné automobilky stěží budou mít polovinu. Kdyby jezdilo větší množství aut na vodík, tak jsou i ty ceny taky někde jinde, ale zatím bohužel. Ekonomickým nesmyslem to tedy neberu.
Luk.Pyt (neregistrovaný)
Samozřejmě jako ekonomický nesmysl se to auto může zdát v dnešním světě, kdy je vodíková technologie poměrně drahá a složitá věc na vývoj, nemluvě o žalostné infrastruktuře. Ať už se vám to auto zdá jako nesmysl nebo ne, tohle je podle mě nejreálnější budoucnost automobilismu. Elektrická vozidla také nejsou nejlevnější záležitost a co si budeme říkat, ekologická taky zrovna nejsou protože jak víme, elektřina neroste na stromech a také ji musíme nějakým způsobem vyrábět což se primárně děje pomocí uhelných nebo jaderných elektráren, které mají největší výkonnost. S elektromobily jsou spojeny další problémy jako častokrát malý dojezd, dlouhé nabíjecí doby, životnost baterií, náklady spojeny s výrobou a likvidaci baterií, vybudování infrastruktury, vybudování dalších elektráren, které budou schopny pokrýt poptávku po elektřině (což by pravděpodobně vedlo ke zdražení elektrické energie). Z toho plyne že elektromobily nejsou ani moc ekonomické ani moc ekologické. Proto si myslím že elektromobily jsou slepou uličkou nebo spíš mezikrokem právě ke zmiňovanému vodíku. Samozřejmě tohle je teprve začátek dlouhého vývoje, zdokonalování, zlevňování této technologie a budování infrastruktury. Tenhle vývoj může trvat klidně 30 až 50 let než bude mít tohle řešení nějaký větší smysl. Ale když se podíváte do historie, i první auta na spalovací motor ze začátku nedávali moc smysl, nebyla vybudována infrastruktura a mohlo si je dovolit jen velmi bohatí lidé. No a dnes? V každé rodině je minimálně jedno auto.
Stounak (neregistrovaný)
Vodíkový pohon je uz davno vymysleny a v Nemecku je tusim registrovanych 1200 aut jezdících na tento pohon a samozřejmě mají k tomu i nějaké ty čerpací stanice. Největším investorem do vodíkového pohonu je Toyota. Všimli jste si toho, že Toyota nemá v prodeji žádný elektromobil? Proč? Protože tvrdí, že vývoj elektromobilů atd je nesmysl, k čemuž se přikláním a jde vlastní cestou. Byla jedna z prvních automobilek, která nabízela Hybridní pohon a my na to koukali pred x lety co to vlastně je. Nedokážu si představit, jak tvrdí Evropa že do deseti let se budou vyrábět jen elektromobily. Proboha, kde vezmeme tolik energie na dobíjení a těch hor a kopců co zmizí, aby jsme mohli vyrobit nesmyslné baterie, které vydrží cca 6 let a pak co s nimi? Zakopeme? Hurá ekologie.