Vlákno názorů k článku Vejtřaska, Mates, Fňukna a další legendární náklaďáky, které jezdí dodnes od Havran - Samozřejmě máte všichni pravdu,jen asi bych neustál tu...

Havran (neregistrovaný)
Samozřejmě máte všichni pravdu,jen asi bych neustál tu P-V3S ( Praga Valník 3t Speciál) byla vyvinutá speciálně pro armádu A nebýt gen.Čepičky tak by naše socialistické hospodářství nemělo takového dříče. S tou T-111 jsem se asi zmýlil, vyděl jsem fotky na kterých byl vlak tažený T-111,ale asi to byla ona T 81, také jsem našel foto s textem "moderní pojízdná dílna Wermachtu na podvozku T-111,to mě asi zmátlo. T-805 snad nejznámější pod názvem "kvíčala" pro svůj kvílivý zvuk motoru ( byl to přece jen vysokootáčkový motor) byla vyvíjena skoro současně s P-V3S protože tehdejší armáda potřebovala terenní vozy v kategoriji 1,5t (motorizované družstvo) a 3t (speciální čety a družstva) jako těžké terenní přepravníky a tahače byly T-111 VN ( valník,naviják) a to hlavně pro dělostřelectvo a ženisty. Nikdo tu nepsal o "předchůdcích P-V3S Pragách RN a RND,které po zavedení P-V3S sloužily v civilu na rozvoz snad všech materiálů, byly i autobusy.S těmito vozy jsem vyrůstal a jezdil o civilních vozech moc nevím,ale jezdil jsem i s Garantem a několika dnes už neznámými dodávkami (Žuk,Nisa).
Jarda (neregistrovaný)
PV3S byla vyvinuta pro armádu na jízdu v terénu proto nosnost tři tuny ale v civilu byla používaná jako silniční vozidlo a měla nosnost 5t mívali je hodně i uhlíři jednu jsem od nich měl a TP byla uvedena nosnost 5t
Ivan (neregistrovaný)
Ale to už nebyla V3S ale S5T a byla dvounapravova na rozdíl od V3S ktera měla tři nápravy a rozdíl byl i maximalní rychlosti kdy S5T měla maximalku 90km a v pohodě jezdila sedmdestakou na rozdíl od V3S, jezdil jsem s oběma tak vím jak co jezdilo a nejen s těmito ale i s tatrovkami, trambusy a i s bučegi ,romany, aviemy a ještě dalšímy vozy jako ifa,robur,garant ...... na rozdíl od autora toho slintu znám prakticky většinu těchto vozu z osobní zkušenosti !!
Hrd (neregistrovaný)
Ta tvoje "kvíčala" neměla žádný vysokootáčkový motor. Vysoký zvuk vydával chladící ventilátor, podobně jako u trabantu. Jinak já ji znám jako Kačenu - protože se kolébala a v terénu se ráda převracela na bok. Kačena jedna.