Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Vejtřaska, Mates, Fňukna a další legendární náklaďáky, které jezdí dodnes. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Havran (neregistrovaný)
Samozřejmě máte všichni pravdu,jen asi bych neustál tu P-V3S ( Praga Valník 3t Speciál) byla vyvinutá speciálně pro armádu A nebýt gen.Čepičky tak by naše socialistické hospodářství nemělo takového dříče. S tou T-111 jsem se asi zmýlil, vyděl jsem fotky na kterých byl vlak tažený T-111,ale asi to byla ona T 81, také jsem našel foto s textem "moderní pojízdná dílna Wermachtu na podvozku T-111,to mě asi zmátlo. T-805 snad nejznámější pod názvem "kvíčala" pro svůj kvílivý zvuk motoru ( byl to přece jen vysokootáčkový motor) byla vyvíjena skoro současně s P-V3S protože tehdejší armáda potřebovala terenní vozy v kategoriji 1,5t (motorizované družstvo) a 3t (speciální čety a družstva) jako těžké terenní přepravníky a tahače byly T-111 VN ( valník,naviják) a to hlavně pro dělostřelectvo a ženisty. Nikdo tu nepsal o "předchůdcích P-V3S Pragách RN a RND,které po zavedení P-V3S sloužily v civilu na rozvoz snad všech materiálů, byly i autobusy.S těmito vozy jsem vyrůstal a jezdil o civilních vozech moc nevím,ale jezdil jsem i s Garantem a několika dnes už neznámými dodávkami (Žuk,Nisa).