Ford představil novou generaci amerického „full-size“ SUV Expedition. Zajímavou technickou novinkou je přechod na hliníkovou karoserii, jako to automobilka udělala u pick-upu Ford F-150. Model Ford Expedition díky hliníku zhubl mezigeneračně zhruba o 130 kg. A to má výrazně bohatší výbavu a větší rozměry.
Je to plnohodnotné a dokonce osmimístné SUV. Jak můžete vidět v přiložené fotogalerii, zadní lavice ve třetí řadě je naprosto srovnatelná s běžnými sedačkami v řadě druhé. Interiér je samozřejmě možné různě konfigurovat a zajímavostí je možnost vytvořit v kufru patro. Ne mezipodlahu (ta je tam také), ale opravdové patro.
Doporučujeme: Pět dobrých ojetých SUV s pohonem 4×4 za 150 až 300 tisíc korun
Pod kapotou má Ford Expedition modernizovaný přeplňovaný šestiválec 3.5 EcoBoost, ale o parametrech se výrobce zatím nezmiňuje. Motor je spojen s novou desetistupňovou automatickou převodovkou a na přání lze objednat i inteligentní pohon všech kol s elektronicky řízenými uzávěrkami diferenciálů.
Ford klade důraz na schopnost táhnout velký přívěs, což podle jeho průzkumu potřebuje polovina zákazníků modelu Expedition. Až 15 % zákazníků údajně tahá přívěs aspoň jednou týdně. S tím souvisí i nový elektronický asistent pro couvání s přívěsem, jeho zapojení a také upravený stabilizační systém, který má zabránit nekontrolovanému rozkývání přívěsu.
Bezpečnostní a asistenční výbava Expeditionu je velmi rozsáhlá. Na palubě mohou být všechny moderní systémy, na které si vzpomenete. Nechybí bezdrátové nabíjení telefonu, široké možnosti konektivity, palubní internet atd. S oficiálním exportem do Evropy se bohužel nepočítá, ale pokud potřebujete nutně velké SUV s osmi plnohodnotnými sedačkami, které uveze více než čtyřtunový přívěs, oslovte některého z „šedých“ importérů.