Je původ vozu pro zákazníky důležitý? Záleží lidem na tom, v jaké zemi a kým se kupované auto montuje? Průzkum webu Autolist.com ukazuje, že vlastně zas až tak moc ne. Zákazníci (aspoň ti američtí) mají mnohem důležitější priority než zjišťování země výroby vozu.
Podle rychlého průzkumu mezi 1264 zákazníky, kteří si kupovali v květnu nové auto, bylo 61 % těch, kterým je úplně jedno, v jaké zemi se jejich auto vyrábí, případně nebyli rozhodnutí, zda má pro ně taková informace nějaký význam. Pro zákazníky je hlavní, jestli je auto kvalitní a spolehlivé, bez ohledu na to, kde se vyrábí. Zajímavé také je, že přibližně polovina dotázaných je seznámena s tím, že se velké americké automobilky stěhují do Číny.
Doporučujeme: Volvo říká, že auta vyrobená v Číně jsou kvalitnější než ta z Evropy
Průzkum se zaměřoval zejména na produkci vozů v Číně, která se teď hodně přetřásá poté, co Čína snížila dovozní clo z 25 na 15 % a umožnila vstoupit zahraničním automobilkám na místní trh bez nutnosti uvazírat joint-venture s některým z místních výrobců. Do Číny se tak už hrne Ford, Tesla a další.
Jen necelá třetina amerických kupujících se na vozy vyrobené v Číně dívá skepticky a nákup by si více rozmýšlela (to ale neznamená, že by si auto tito lidé rozhodně nekoupili). Nejvíce by je zajímaly zkušenosti ostatních s kvalitou a spolehlivostí. 49 % dotázaných, tedy skoro polovina, naopak tvrdí, že by jim vůbec nevadilo, kdyby bylo auto z Číny. A 21 % jich nebylo rozhodnuto.
Jak to vidíte vy? Vadilo by vám auto zavedené značky vyrobené v Číně? A proč? Napište nám názor do komentářů pod článkem.