Novodobý Stratos byl poprvé představen už v roce 2010. Základem designově povedeného kupé je Ferrari F430. A právě to byl problém. Ferrari stavbu takového auta zatrhlo. Minulý rok v Ženevě ale společnost Manifattura Automobili Torino ukázala novodobý Stratos znovu. Po technické stránce se nezměnilo téměř nic. Jen se o autě začalo mluvit jako o přestavbě. Letošní Ženeva se pak stane dějištěm premiéry prvních dvou sériových exemplářů. Zdá se tedy, že příběh znovuzrozeného Stratosu po deseti letech dospěl do zdárného konce.
Základem stále zůstává Ferrari F430, novinkou je ale přítomnost manuální převodovky. Její původ je zatím neznámý, ale nejpozději v Ženevě veškeré detaily zjistíme. Manifattura Automobili Torino má v plánu stavbu pouze 25 exemplářů. První dva sériové kusy zamíří do Německa a do Ameriky.
Proměna z Ferrari na Stratos netrvá příliš dlouho. Minulý rok lidé od společnosti MAT říkali, že jim stačí čtyři až šest týdnů. Během této doby se původní Ferrari kompletně odstrojí a namontuje se na něj nová karoserie z karbonu.
Zájemci musí sáhnout hodně hluboko do kapsy. Cena přestavby je zhruba 14 milionů korun, přičemž v této sumě není zahrnuta cena Ferrari, na kterém bude váš Stratos stát. To si můžete obstarat sami, nebo vám vhodný vůz sežene za příplatek MAT. Stratos má konkurovat speciálům Ruf nebo Singer, jenže v konečném důsledku je dražší. Třeba Ruf minulý rok v Ženevě představil nádherný vůz SCR s cenou „jen“ 16 milionů.