V Šanghaji se představí studie s „koncepcí Škody 120“. Nové zadokolky z Boleslavi se ale asi nedočkáme

9 nových názorů
  • Motor u zadní nápravy a pohon zadních kol jsme u značky Škoda už hodně dlouho neviděli 

  • V Šanghaji se ale představí studie, která právě takovou koncepci využívá. Jen v moderní elektrické podobě 

  • Škoda představí upravený koncept Vision iV, tentokrát pouze s jedním elektromotorem a pohonem zadních kol 

Mladoboleslavská automobilka Škoda si pro nadcházející šanghajský autosalon připravila několik menších novinek, z nichž nejzajímavější je upravená studie Vision iV. Tu jsme viděli na jarním autosalonu v Ženevě. V Šanghaji se ale Škoda Vision iV ukáže v provedení, které uspořádáním hnacího ústrojí (s trochou nadsázky) odkazuje na slavnou Škodu 120.

Na rozdíl od konceptu, který byl k vidění zhruba před měsícem, se totiž v Šanghaji představí studie Vision iV jako elektromobil poháněný jediným elektromotorem. Je umístěný vzadu a pohání zadní nápravu. Elektrická zadokolka by měla mít výkon 150 kW (204 k) a její maximální rychlost činí 160 km/h. Kapacita baterií je shodná z dřívější variantou (83 kWh) a Škoda uvádí také totožný dojezd až 500 km.

Škoda Vision iV je elektromobil s výkonem 306 koní, dojezdem 500 kilometrů a autonomním řízením
Přečtěte si také:

Škoda Vision iV je elektromobil s výkonem 306 koní, dojezdem 500 kilometrů a autonomním řízením

Jestli se teď těšíte na příchod modelu značky Škoda s pohonem zadních kol, i když elektrického, asi vás budeme muset zklamat. Vyrobit takový vůz by samozřejmě nebyl žádný problém. Potíž tohoto uspořádání je v tom, že sice dokáže díky více zatížené zadní nápravě nabídnout více trakce při akceleraci, ale při brzdění se zadní náprava nadlehčuje a tudíž není možné využít rekuperaci tak, jako kdyby měl elektromobil pohon předních kol. A protože verze s jedním motorem má být ta základní a pomalejší, prioritou je v těchto případech vždy delší dojezd, tedy přední pohon.

Kromě upravené studie Vision iV se v Šanghaji představí také elektrické kolo Klement nebo čtveřice crossoverů Kodiaq, Kodiaq GT, Karoq a Kamiq (ten čínský, nikoliv nedávno představený evropský).

Bud to (neregistrovaný)
Tady s tím projektem mám obrovský problém že to je tak nějak jinak a výrobce bohužel kličkuje a tahá zákazníky za nos a nebo si nevidí do huby a chce nabízet nějaký model který má být jako škoda 120 .A tím u mě škodovka totálně klesla a ještě k tomu se snaží lidi podvádět nějakým polovičním konceptem a neustále lže a uhýbá od původního záměru jako by to byl jen blábol nějaké staré paní .Zdělejte to ještě jednou a zákazník si od škody nekoupí už ani kdyby to nabízela zadarmo
Miluji Vw group jako kostelecké uzeniny (neregistrovaný)
Správě si to přidávání komentářů, protože jsem ho přidal, napsalo se mi že je duplicitní, tak jsem poslal podobný, a najednou jsou tam oba dva.
Miluji Vw group jako kostelecké uzeniny (neregistrovaný)
Nadpis jako by to jelo každou zadáčku bokem. Logika vw group v praxi
Miluji Vw group jako kostelecké uzeniny (neregistrovaný)
Nadpis jako by to jelo každou zadáčku bokem - logika vw group
Denis (neregistrovaný)
Tak tohle by byla první hezká a moderní jinak Škoda peněz a zároveň škoda, že auto které by si rádi koupili lidé který design nemodernich modelu nelíbil se budou muset poohlédnout jinde. Jak jinak. Nedej Bože aby to mělo víc než 77 nebo 103 kW v základu :) Něco co by dobře vypadalo a zaujalo, se přece nebude vyrábět
Denis (neregistrovaný)
Protože přece jen poslední Superb už poslední dva roky z venku už není ta pecka co na začátku, ale aspoň se už konečně vydali správným směrem. Scala zkopírovala poslední Elantru zepredu, Tipo zezadu, ale hlavně že to není ten patvar v duchu Citigo a Yettiho
Weigel (neregistrovaný)
Jak Ford zkoušel Mustanga v 80. letech hranatého, v 90.japonsky kulatého a pak to vzdali a po roce 2000 se vrátili k retro stylu puvodního modelu a dodnes je z něho hit. To by soudruhy u VW nenapadlo když jim k zisku stačí vyrábět sporťáku s vyzáží sekačky na trávu jako tahle studie.
  • Našli jste v článku chybu?