Mladoboleslavská automobilka Škoda si pro nadcházející šanghajský autosalon připravila několik menších novinek, z nichž nejzajímavější je upravená studie Vision iV. Tu jsme viděli na jarním autosalonu v Ženevě. V Šanghaji se ale Škoda Vision iV ukáže v provedení, které uspořádáním hnacího ústrojí (s trochou nadsázky) odkazuje na slavnou Škodu 120.
Na rozdíl od konceptu, který byl k vidění zhruba před měsícem, se totiž v Šanghaji představí studie Vision iV jako elektromobil poháněný jediným elektromotorem. Je umístěný vzadu a pohání zadní nápravu. Elektrická zadokolka by měla mít výkon 150 kW (204 k) a její maximální rychlost činí 160 km/h. Kapacita baterií je shodná z dřívější variantou (83 kWh) a Škoda uvádí také totožný dojezd až 500 km.
Jestli se teď těšíte na příchod modelu značky Škoda s pohonem zadních kol, i když elektrického, asi vás budeme muset zklamat. Vyrobit takový vůz by samozřejmě nebyl žádný problém. Potíž tohoto uspořádání je v tom, že sice dokáže díky více zatížené zadní nápravě nabídnout více trakce při akceleraci, ale při brzdění se zadní náprava nadlehčuje a tudíž není možné využít rekuperaci tak, jako kdyby měl elektromobil pohon předních kol. A protože verze s jedním motorem má být ta základní a pomalejší, prioritou je v těchto případech vždy delší dojezd, tedy přední pohon.
Kromě upravené studie Vision iV se v Šanghaji představí také elektrické kolo Klement nebo čtveřice crossoverů Kodiaq, Kodiaq GT, Karoq a Kamiq (ten čínský, nikoliv nedávno představený evropský).