V Austrálii nakonec silnice s neomezenou rychlostí zůstanou, ale pouze pro někoho

přidejte názor
Autor: Redakce
  • V Austrálii přece jen zachovají neomezenou rychlost

  • Toto pravidlo se ale netýká všech, výjimku dostanou pouze automobilky

  • Ostatní se mohou s jízdou bez limitu rozloučit

Příběh australských silnic s neomezenou rychlostí má další pokračování. Jak možná víte, dobře fungující úseky bez rychlostních limitů mají být zrušeny, protože si to přejí nově zvolení politici. Porsche už tento plán otevřeně kritizovalo s tím, že rychlost sama o sobě nezabíjí, ale nehody způsobuje špatné řízení. Pro automobilky, ale také třeba filmové štáby, byly úseky s neomezenou rychlostí zajímavé. V případě automobilek samozřejmě zejména kvůli testování.

Tip: Porsche kritizuje opětovné zavedení rychlostních limitů v Austrálii 

Teď to vypadá, že politici kritiku vyslyšeli. Jak píše australský magazín CarAdvice, v Severním teritoriu podle nejnovějších zpráv zůstane neomezená rychlost zachována. Ovšem ne tak, jak tomu bylo dosud. Úředníci vydají speciální výjimky pro automobilky. Ostatní pojedou maximálně 130 km/h.

Ve finále je to poněkud zvláštní logika. Rychlost byla omezena kvůli bezpečnosti, ale teď se zdá, že úředníci navzdory tomuto podle jejich názoru vysokému nebezpečí stejně pustí mezi ostatní účastníky provozu automobily, které budou jezdit výrazně rychleji.

Celá tato situace je pouze důkazem toho, že se podobná rozhodnutí opravdu nedělají na základě analýzy dat. Dřívější testovací provoz na Stuartově dálnici totiž ukázal, že řidiči stejně v drtivé většině nejeli přes 140 km/h a že počet smrtelných nehod klesl.

Bez limitu se testovalo i u nás

Výjimku z rychlostních limitů měly automobilky i v Československu a později v České republice. Testovací vozy se státními poznávacími značkami (tehdy se jim ještě neříkalo „registrační“) začínajícími písmenem F mohly překračovat rychlost beztrestně. Výjimka pro ně byla ale zrušena koncem 90. let mimo jiné v návaznosti na nehodu, při níž před dvaceti lety zahynul tehdejší šéf Škody Ludvík Kalma.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?