Rok se sešel s rokem a respektovaný americký portál Wards Auto opět zveřejnil svůj přehled deseti nejlepších automobilových interiérů z nových nebo výrazně přepracovaných modelů. Redakční tým tentokrát vybíral z celkem 22 automobilů a kromě obvyklých záležitostí, jako je design, použité materiály, ergonomie, kvalita zpracování, možnosti konektivity infotainmentu a dostupnost asistenčních funkcí, je letos poprvé součástí konečného hodnocení i úroveň celkové interakce s uživatelem.
Wards Auto tak poprvé sjednotilo dvě ankety (10 Best Interiors a 10 Best UX) do jedné. Jak design interiéru, tak elektronika ve vozidle totiž společně hrají tak zásadní roli při vytváření celkového uživatelského zážitku, že je k jejich hodnocení potřeba přistupovat komplexně.
Sítem nakonec prošlo 10 nejlepších. Jedná se o čtyři americké modely, tři německé, dva jihokorejské a jeden japonský. V abecedním pořadí se jedná o modely BMW iX, Ford Maverick, Genesis GV70, Jeep Grand Wagoneer, Kia EV6, Lucid Air, Mercedes-Benz EQS 580, Rivian R1T, Toyota Tundra a VW Golf GTI.
Jako ze sci-fi filmů
Poprvé tvoří polovinu z vybraných aut elektromobily. Právě ony jsou totiž vybavovány špičkovými HD displeji s propracovanou grafikou a uživatelským prostředím. Mnohdy, jako u Mercedesu EQS 580 s obřím 1,4 m širokým displejem MBUX Hyperscreen působí jako z nějakého sci-fi filmu. Procesor má 8 jader, 24 GB RAM a přenosovou rychlost paměti RAM 46,4 GB za sekundu. Krycí sklo má dvě vrstvy a minimalizuje zrcadlení. Navíc je mimořádně odolné vůči poškrábání. Centrálního displeje a ten před spolujezdcem je tvořen s využitím techniky OLED. Výsledkem je brilantní obraz. Haptickou zpětnou vazbu zajišťuje celkem 12 akčních členů pod plochami dotykových displejů.
Velmi vyspělý palubní systém má i BMW iX. Moderní minimalistický interiér mnichovského modelu rovněž obsahuje velmi málo tlačítek a spínačů. Místo toho prostoru dominuje široký zakřivený displej BMW složený z 12,3palcového informačního displeje a 14,9palcového ovládacího displeje, které jsou umístěny za jedinou skleněnou plochou nakloněnou k řidiči.
Hodně podobně působí i palubní deska Kie EV6, která si svým provedením nezadá s prémiovou konkurencí. Velmi dobře uvnitř působí i prvotina kalifornského start-upu Lucid, jehož model Air se již začíná prodávat i v Evropě. Kabina SUV Genesis GV70 luxusní divize koncernu Hyundai nepostrádá styl, zajímavě působí i kabina amerického elektrického pick-upu Rivian R1T. Jeep Grand Wagoneer a Toyota Tundra uvnitř působí konvenčně, a nelze se ubránit dojmu, že takový Ford Maverick je tam tak trochu do počtu.