Už žádné hledání míst s dobíjecími stanicemi na parkovištích. VW přiveze nabíječku za vámi

7 nových názorů
  • Volkswagen představil koncept mobilních dobíjecích stanic pohybujících se po parkovištích 

  • Řidiči by tak nemuseli hledat místa s dobíjecími stanicemi 

  • Podle představ německé automobilky přiveze autonomní robot dobíjecí stanici k vašemu vozu a sám ji také připojí 

Elektrická budoucnost by měla přinést celou řadu novinek. Ty se nebudou týkat pouze vozů samotných, ale také infrastruktury. Musí se totiž vyřešit možnosti dobíjení elektromobilů. Například v nákupních střediscích už dnes najdete místa s dobíjecími stanicemi, jenže těch bývá málo. Pokud navíc nepřijede elektromobil, nemohou být využita ostatními řidiči a fakticky tak snižují kapacitu parkovišť. Možné řešení nedávno představila automobilka Volkswagen.

Podle představ německého koncernu by nemuselo být nutné instalovat klasické dobíjecí stanice. Elegantnějším řešením by totiž mohly být stanice mobilní. Řidič by si takovou dobíjecí stanici zavolal pomocí aplikace v chytrém telefonu po zaparkování a následně by se už o nic nestaral. Autonomní robot by stanici přivezl, sám by ji připojil a pak by se vrátil na své místo, aby byl připraven rozvézt další dobíjecí stanice k dalším autům.

Ford Mustang Mach-E vs. 5.0 V8 vs Tesla a spol: Srovnání cen a parametrů nejen s konkurenčními elektromobily
Přečtěte si také:

Ford Mustang Mach-E vs. 5.0 V8 vs Tesla a spol: Srovnání cen a parametrů nejen s konkurenčními elektromobily

Jedna taková mobilní dobíjecí stanice má podle oficiálních zpráv kapacitu 25 kWh a vůz může dobíjet maximálním výkonem 50 kW. Autonomní robot je vybaven kamerami, ultrazvukovými senzory a laserovým skenerem. Zvládne tak rozpoznat veškeré překážky při pohybu po parkovištích. Samozřejmě se počítá s možností pohybu více robotů po jednom parkovišti.

Výhodou je zejména flexibilita, protože by provozovatelům parkovišť stačilo zřídit jen jedno dobíjecí místo pro autonomního robota a pro nabíjení mobilních stanic. Řidiči elektromobilů by nemuseli hledat vyhrazená místa s nabíjecími stanicemi a všichni řidiči všech aut by mohli parkovat na všech místech. Kdy se podobný systém dostane do praxe, to se ještě uvidí. Minimálně v české realitě by mohl být problém nedostatek prostoru vedle aut.

Petr (neregistrovaný)
Jako vtip dobré! Němcům už z těch baterií úplně hrabe. Elektrický pohom má ještě minimálně 30 roků čas. Až bude baterie v elektrickém autě na bázi kondenzátoru,který se rychle nabije,nevadí mu mráz a jeho životnost je 20 let,potom budu tleskat eletrickým autům.V současné době je to akorát ekologická katastrofa,protože v baterii,která má Tesla je 7 kg lithia,při požáru nejde uhasit,v mrazech má poloviční kapacitu a její cena je přímo astronomická.Např. do Tesly stojí baterka 320 tis. kč,záruka od výrobce na baterii je 8 let...........
venca (neregistrovaný)
Když to nejde jednoduše, vždy to jde udělat složité. Jak prosté milý Watsone
Honza (neregistrovaný)
Takze ze site se nabije akumulator, ktery pak nabije akumulator. Super. A az tech elektromobilu bude vice, bude vice i tech akumulatoru na nabijeni akumulatoru. A protoze se ten nabijeci akumulator vybije a bude nejakou dobu trvat nez se zase nabije, bude tam dalsi akumulator, ktery bude pripraveny nabijet jine akumulatory, kdyz se bude ten prvni akumulator dobijet. To bude krasa, uz se na to tesim. A jak to bude ekologicke...
Ernie (neregistrovaný)
A potom pojdes na nemeckej cerpacke na toaletu a tam v pisoaroch svietia LCD s beziacou reklamou na jogurty...
Mint (neregistrovaný)
Tyhle kraviny můžou vymýšlet jen v pošahaném Německu, kde už neumí nic co má dobrý poměr cena/výkon nebo cena/užitečnost. Lidový vůz za nelidovou cenu a ještě k tomu tahle drahá a neekologická (zase další akumulátory navíc) blbost.
jenicek54 (neregistrovaný)
přijde doba kdy Vám přivezou dubové špalíčky do kotle na dřevoplyn
  • Našli jste v článku chybu?