Představení modelu Dodge Challenger SRT Hellcat vyvolalo před několika lety slušné pozdvižení. Není se co divit, protože tohle auto dostalo motor 6.2 HEMI o výkonu 527 kW (717 k) a točivém momentu 884 Nm. Mohlo by se zdát, že už to je více než dostatečná porce, ale Dodge půjde ještě dál. Brzy odhalí ještě ostřejší Challenger SRT Demon. Jak ukazuje nejnovější video, tohle auto nabídne naprosto brutální zvuk.
Doporučujeme: Dodge Durango SRT Hemi strčí do kapsy i Porsche nebo Maserati
O výkonu se sice zatím spekuluje, neměl by být ale daleko k osmi stovkám koní. Demon bude také lehčí než základní varianta. V interiéru proto nenajdete většinu izolačních materiálů, rezervní kolo, ani čalounění zavazadelníku. A hlavně, jak upozorňují kolegové z magazínu Jalopnik, zde nenajdete většinu sedadel.
Dodge Challenger SRT Demon má mít ve standardní výbavě pouze sedadlo řidiče. Sedadlo spolujezdce a zadní sedačky zde v rámci úspory hmotnosti nebudou. Zatím se zdá, že si je zájemci budou moci pořídit za příplatek. Nové video také ukazuje přítomnost systému řízeného rozjezdu. Za kolik vůz zvládne akceleraci z klidu na 100 km/h, to zůstává tajemstvím. Registrační značka auta ale přece jen něco naznačuje. Co může znamenat 3,9+221=405?
První údaj by mohl být akcelerace z nuly na amerických 60 mil v hodině, tedy 96 km/h. Není to v kontextu třeba Porsche 911 Turbo S zrovna hodně, ale je to podobné číslo jako u slabší verze Hellcat a hlavně — tohle monstrum nebude ani po odtučňovací kúře lehká váha. Údaj 221 by mohl vyjadřovat maximální rychlost v mílích. Hellcat zvládne 320 km/h, Demon by tím pádem jel 355 km/h, což zní docela reálně. A 405? Náš tip je údaj o objemu motoru v kubických palcích, tedy v přepočtu 6,6 litru. To by znamenalo, že kompresorem přeplňovaný osmiválec dostal o čtyři deci větší objem.
Realitu se dozvíme už brzy. Autosalon v New Yorku, kde bude extrémní Dodge představen, startuje 14. dubna. Do té doby si můžete třeba stáhnout zvuk Demonu jako vyzvánění do telefonu. Ke stažení je zde.