Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Úředníci už zase chtějí trestat lidi za to, že si nemohou dovolit novější auto (komentář). Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Milan T. (neregistrovaný)
Jsem znalec v oboru silniční doprava a to co se děje v současné době v automobilovém průmyslu je pro mne sice zarážející ale nikoliv nepochopitelné. Pitomci v Bruselu neustále vymýšlí nové a nové normy což žene výrobce ke snižování objemů motoru na hranici, kdy zvyšováním plnicích tlaků a vstřikování paliva do tříválcových motůrků nacpaných do objemných karoserii sice možná někoho při koupi novotiny oblafne, ale ruku na srdce jak dlouho tyto kafemlýnky mohou vydržet v provozu. Divíme se , že Octavie první generace je při dobrém zacházení schopna vydržet proběh až 1 milionu km za kterých může dojít klidne k pěti převodům na nového majitele a každý bude vzpomínat jak jezdil dobře, bezpečně a kvalitně za 5 litru nafty. Cílem je aby nové auto vydrželo maximálně 100.000 km a následně bylo již neprodejné, protože každý kdo by takové auto koupil jako druhý majitel až by měl na paměti, že ho čekají takové trable a vydání, které se mu prostře nevyplatí a finančně jej zrujnuje. Ještě k tomu boji proti dislovým motorům, : automobilky naflákali tolik benzinových malolitrážních sraček, že to stojí na parkovištích kde se dá a nikdo to nechtěl kupovat, tak vytáhli do boje proti vyšším kubaturám v naftě, které naopak každý chtěl. Již na znalecké škole nám vyučující kdysi dávno řekl poučku : pánové, nad sirkou si buřta neopečeš a obsah motoru ničím nenahradíš. Z tříválců jsem udělali na chvíli superzávodní speciály které nám ale hovno vydrží a pokud za ně zapřáhneme vozík s pískem namísto dopředu za pomoci větru couváme. A nakonec ještě zamyšlení : koukněte na oblohu s letadly a lodní dopravu trajekty - kde jsou nějaké emisní limity a filtry pevných částic ???. Ať jdou všichni doprdele s emisními normami, konečně jsem našetřil na nové auto abych neškodil a koupil jsem si vozidlo s dvoulitrovým turbodizelem 136 kw (185 koní) výkon výtečný pro mé potřeby, bezpečný pro předjíždění a se spotřebou po zajejtí 5000km 6,2 l nafty. Je pravda, že musím do naší kvalitní nafty přidávat aditiva s každým tankováním, ale porovnám-li svoji zkušenost, že jsem se svezl s vozidlem téže značky v obsahu 1.0 TSi, který si po městě bral 7,8 - 8,5 litru benzinu a svým výkonem proti mému motoru mne vůbec neohromil mne jen utvrzuje jak dobře jsem udělal, že jsem si benzinový motor nekoupil.