Názor k článku Úředníci už zase chtějí trestat lidi za to, že si nemohou dovolit novější auto (komentář) od Milan T. - Jsem znalec v oboru silniční doprava a to...

Milan T. (neregistrovaný)
Jsem znalec v oboru silniční doprava a to co se děje v současné době v automobilovém průmyslu je pro mne sice zarážející ale nikoliv nepochopitelné. Pitomci v Bruselu neustále vymýšlí nové a nové normy což žene výrobce ke snižování objemů motoru na hranici, kdy zvyšováním plnicích tlaků a vstřikování paliva do tříválcových motůrků nacpaných do objemných karoserii sice možná někoho při koupi novotiny oblafne, ale ruku na srdce jak dlouho tyto kafemlýnky mohou vydržet v provozu. Divíme se , že Octavie první generace je při dobrém zacházení schopna vydržet proběh až 1 milionu km za kterých může dojít klidne k pěti převodům na nového majitele a každý bude vzpomínat jak jezdil dobře, bezpečně a kvalitně za 5 litru nafty. Cílem je aby nové auto vydrželo maximálně 100.000 km a následně bylo již neprodejné, protože každý kdo by takové auto koupil jako druhý majitel až by měl na paměti, že ho čekají takové trable a vydání, které se mu prostře nevyplatí a finančně jej zrujnuje. Ještě k tomu boji proti dislovým motorům, : automobilky naflákali tolik benzinových malolitrážních sraček, že to stojí na parkovištích kde se dá a nikdo to nechtěl kupovat, tak vytáhli do boje proti vyšším kubaturám v naftě, které naopak každý chtěl. Již na znalecké škole nám vyučující kdysi dávno řekl poučku : pánové, nad sirkou si buřta neopečeš a obsah motoru ničím nenahradíš. Z tříválců jsem udělali na chvíli superzávodní speciály které nám ale hovno vydrží a pokud za ně zapřáhneme vozík s pískem namísto dopředu za pomoci větru couváme. A nakonec ještě zamyšlení : koukněte na oblohu s letadly a lodní dopravu trajekty - kde jsou nějaké emisní limity a filtry pevných částic ???. Ať jdou všichni doprdele s emisními normami, konečně jsem našetřil na nové auto abych neškodil a koupil jsem si vozidlo s dvoulitrovým turbodizelem 136 kw (185 koní) výkon výtečný pro mé potřeby, bezpečný pro předjíždění a se spotřebou po zajejtí 5000km 6,2 l nafty. Je pravda, že musím do naší kvalitní nafty přidávat aditiva s každým tankováním, ale porovnám-li svoji zkušenost, že jsem se svezl s vozidlem téže značky v obsahu 1.0 TSi, který si po městě bral 7,8 - 8,5 litru benzinu a svým výkonem proti mému motoru mne vůbec neohromil mne jen utvrzuje jak dobře jsem udělal, že jsem si benzinový motor nekoupil.