Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Úředníci už zase chtějí trestat lidi za to, že si nemohou dovolit novější auto (komentář). Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Vašek (neregistrovaný)
Moje zkušenost. Mám malou firmu, za rok najezdím do 40 tisíc a občas potřebuji naložit 500 kg. Od roku 1994 jsem kupoval nové auto po 3-5 letech. Vždy jsem šel do lepšího (Forman, Felda, Berlingo, C3, Octa II). V roce 2010 jsem koupil Roomstra 1,9 TDi (rok stará předváděčka za 300 tisíc). Po lehkém naladění motoru a pravidelné údržbě má dnes bez problémů najeto přes 330 tisíc km při spotřebě do 5,5 l. Před pěti lety jsem začal začal rešeržovat nabídku a dělat si excelové tabulky zjistil jsem, že dnes nic podobného už na trhu není. Je to samý downsize, filtry pevných částic, močovina a za 2 litrový motor nebo CNG vždy spojené s lepší (většinou zbytečnou) výbavou o 200 tisíc víc. Při zahrnutí všech nákladů vč amortizace a odprodeje starého se dnes s Roomstrem pohybuji do 2,3 za km. Nový 2 litrový diesel, na 5 let (150 tisíc km) vychází na 4,90, benzín podobně, plyn - 3,60. Jak vidíte, nejde jen o otázku schopnosti si koupit nové auto, ale především zdravého rozumu. Na argumenty zlepšování životního prostředí budu slyšet, až zase budou jezdit nákladní vlaky místo kamionů. A mimochodem, věděli jste že 15 největších lodí znečistí životní prostředí víc než všechna auta světa https://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok