Audi RS Q8 je nejdražší a také nejvýkonnější model divize Audi Sport. Už v továrním provedení vzbuzuje respekt a dynamicky se vyrovná ryze sportovním autům, minimálně v přímce. Ovšem jak říká stará pravda – prostor na zlepšení se najde vždy.
Tímto úslovím se patrně řídil německý úpravce Manhart, který z Audi RS Q8 udělal doslova monstrum. Upravená RS Q8 nese označení Manhart RQ 900 a číslo v názvu představuje počet plnokrevníků pod její kapotou.
Standardní výkon dvakrát přeplňovaného motoru V8 4,0 l činí 441 kW (600 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm. Manhart z druhého nejobjemnějšího motoru koncernu Volkswagen Group dostal 662 kW (900 koní) a 1080 Nm. Podrobnosti o rozsahu úprav jsou pouze kusé. Manhart uvedl pouze výměnu turbodmychadel za větší. Nový je také výfukový systém, který se může lišit podle země, do níž je vůz určen. Rozsáhlými změnami prošla také převodovka.
Jaký dopad má masivní nárůst výkonu i točivého momentu na dynamický potenciál upravené Audi RS Q8 rovněž zůstává tajemstvím, neboť Manhart nezveřejnil zrychlení ani maximální rychlost.
Manhart RQ 900 má oproti standardní Audi RS Q8 o 30 mm snížený podvozek a jezdí na 23palcových kolech z lehké slitiny. Kromě toho úpravce připravil pro RS Q8 nový karbonový bodykit, který tvoří přední kapota, přední spoiler, boční nástavce prahů, zadní difuzor a nástavce blatníků. Tyto karbonové díly nejenže vozu dodávají agresivnější vzhled, ale zlepšují také jeho aerodynamiku.
Manhart RQ 900 vznikne v omezeném počtu kusů. Dostane se pouze na 10 zájemců a každý z nich bude muset „vysázet“ bezmála 7,6 milionu korun (280 000 eur).