Unikátní Singer DLS naléhavě upozorňuje na problém chudoby

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Singer DLS je výjimečný projekt realizovaný ve spolupráci s konstrukční kanceláří Williams

  • Vypadá jako klasické Porsche, ale téměř vše je na něm zakázkové: karbonová karoserie, motor, převodovka a dokonce i pneumatiky!

  • Vzduchem chlazený boxer má 500 koní a točí oslnivých 9000 otáček za minutu

  • Singer DLS vznikl na objednávku konkrétního zákazníka

Kolik peněz je potřeba k zajištění přiměřeně spokojeného života? Kolega Dalibor Žák kdysi kvantifikoval potřebnou částku na sedm miliard dolarů. Suma se během let u té části českých motoristických novinářů, která má k Daliborovi blízko, proměnila v jakýsi mem vyjadřující bolestné uvědomění si života v materiálním nedostatku pokaždé, když se na světě vyskytne nějaké důstojné auto.

Kdyby Dalibor zrovna neměl dovolenou, jistě by dnes pociťoval potřebu těch sedmi miliard obzvlášť naléhavě. Společnost Singer z Los Angeles a Williams Engineering totiž v rámci goodwoodského Festivalu rychlosti předvedly dlouho očekávaný výsledek své spolupráce. Výsledek spadá do projektu DLS (Dynamic Lightweighting Study) a Singer ho označuje za „nejpokročilejší vzduchem chlazenou 911 na světě“.

9bfddea18155ccdc2025c0ffa6e1c039782f36fe Charakteristický „kachní ocas“ je inspirovaný ikonickým zadním křídlem Carrery 2.7 RS
b88d2ba311cf635e230247959155ef8e6af6e634 V bočních okénkách jsou umístěné vstupy náporového sání

Vnější design vychází z Porsche 911 generace 964, není však jeho věrnou kopií a neodpovídá žádnému konkrétnímu modelu. Při pohledu na typické zadní křídlo se fanouškům Porsche vybaví kultovní Carrera 2.7 RS, ale přední nárazník v kombinaci s výrazným rozšířením zadních blatníků dává autu proporce připomínající závodní Carreru 3.0 RSR. Karoserie je kompletně vyrobená z uhlíkového kompozitu a aerodynamicky optimalizovaná. Z karbonu je rovněž prakticky celý interiér: sedadla, volant palubní deska, středová konzola.

d532317d03e9b0e33c18d39d59653971e5036bd1 Interiér je téměř celý vyrobený na zakázku z uhlíkového kompozitu
7a9451e45b08165ce2e263dfab4b95258334e78b Sedadla nesou značku Recaro, volant je Momo

Motor tohoto výjimečného projektu byl představený už dříve. Je to vzduchem chlazený plochý šestiválec, ale s původní konstrukcí nemá mnoho společného. Z objemu 4,0 l dává fantastických 500 koní v 9000 otáčkách za minutu. Vývoj probíhal v režii Williamsu, ale podílel se na něm i legendární motorář Porsche Hans Mezger. O rozsahu „úpravy“ svědčí i skutečnost, že motor byl ve srovnání s výchozí Carrerrou 964 z roku 1990 posunut vpřed, aby se dosáhlo příznivějšího rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Doporučujeme: Nudí vás Singer nebo Ruf? Můžete si koupit Brouka se schopnostmi Porsche

Williams zkonstruoval také nový podvozek s nastavitelnými tlumiči, trojúhelníkovými rameny vpředu a odlehčenými vlečenými rameny vzadu. Na zakázku zkonstruovanou šestistupňovou převodovku s hořčíkovou skříní dodal Hewland, karbon-keramické brzdy Brembo, pneumatiky o zakázkových rozměrech 245/35x18 a 295/ 30x18 nesou značku Michelin Sport Cup 2.

a4ea106c27a28f1b96ad1901520cb149ce24add3 Motor má rozvod DOHC, titanové ventily a zdvojené vstřikování ve stylu motorů F1
c6b1a4a49e1fb50840bc0fd9c8d40d5b4ff58c70 Proporce auta nám připomněly závodní Carreru 3.0 RSR ze 70. let

Bosch nakalibroval speciálně pro DLS svoji soustavu ABS s protiprokluzovým a stabilizačním systémem. Obojí je samozřejmě vypínatelné.

Tento Singer DLS není jen koncept nebo showcar. Vznikl na zadání konkrétního zákazníka. Jmenuje se Scott Blattner, je to fanoušek vozů Porsche a majitel společnosti specializované na výstavbu energetických sítí a zařízení, jako jsou rozvody nebo solární a větrné elektrárny. Nemáme detailní informace o tom, nakolik se disponibilní neinvestiční majetek pana Blattnera blíží oné částce, ale nepochybujeme, že Dalibor by s ním velice rád měnil. A nejspíš nejen on.

Vlada (neregistrovaný)
Krasne fotky nadherneho auta.a dekuji panu Červenkovi za dobre napsany clanek.udavani vykonu v kw je dobre pro vysavač,koně symnbolizuji auto. :-) jsem rad ,že nepodlehate nekterym zbytecnym trendum.
  • Našli jste v článku chybu?