Kolik peněz je potřeba k zajištění přiměřeně spokojeného života? Kolega Dalibor Žák kdysi kvantifikoval potřebnou částku na sedm miliard dolarů. Suma se během let u té části českých motoristických novinářů, která má k Daliborovi blízko, proměnila v jakýsi mem vyjadřující bolestné uvědomění si života v materiálním nedostatku pokaždé, když se na světě vyskytne nějaké důstojné auto.
Kdyby Dalibor zrovna neměl dovolenou, jistě by dnes pociťoval potřebu těch sedmi miliard obzvlášť naléhavě. Společnost Singer z Los Angeles a Williams Engineering totiž v rámci goodwoodského Festivalu rychlosti předvedly dlouho očekávaný výsledek své spolupráce. Výsledek spadá do projektu DLS (Dynamic Lightweighting Study) a Singer ho označuje za „nejpokročilejší vzduchem chlazenou 911 na světě“.
Vnější design vychází z Porsche 911 generace 964, není však jeho věrnou kopií a neodpovídá žádnému konkrétnímu modelu. Při pohledu na typické zadní křídlo se fanouškům Porsche vybaví kultovní Carrera 2.7 RS, ale přední nárazník v kombinaci s výrazným rozšířením zadních blatníků dává autu proporce připomínající závodní Carreru 3.0 RSR. Karoserie je kompletně vyrobená z uhlíkového kompozitu a aerodynamicky optimalizovaná. Z karbonu je rovněž prakticky celý interiér: sedadla, volant palubní deska, středová konzola.
Motor tohoto výjimečného projektu byl představený už dříve. Je to vzduchem chlazený plochý šestiválec, ale s původní konstrukcí nemá mnoho společného. Z objemu 4,0 l dává fantastických 500 koní v 9000 otáčkách za minutu. Vývoj probíhal v režii Williamsu, ale podílel se na něm i legendární motorář Porsche Hans Mezger. O rozsahu „úpravy“ svědčí i skutečnost, že motor byl ve srovnání s výchozí Carrerrou 964 z roku 1990 posunut vpřed, aby se dosáhlo příznivějšího rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Doporučujeme: Nudí vás Singer nebo Ruf? Můžete si koupit Brouka se schopnostmi Porsche
Williams zkonstruoval také nový podvozek s nastavitelnými tlumiči, trojúhelníkovými rameny vpředu a odlehčenými vlečenými rameny vzadu. Na zakázku zkonstruovanou šestistupňovou převodovku s hořčíkovou skříní dodal Hewland, karbon-keramické brzdy Brembo, pneumatiky o zakázkových rozměrech 245/35x18 a 295/ 30x18 nesou značku Michelin Sport Cup 2.
Bosch nakalibroval speciálně pro DLS svoji soustavu ABS s protiprokluzovým a stabilizačním systémem. Obojí je samozřejmě vypínatelné.
Tento Singer DLS není jen koncept nebo showcar. Vznikl na zadání konkrétního zákazníka. Jmenuje se Scott Blattner, je to fanoušek vozů Porsche a majitel společnosti specializované na výstavbu energetických sítí a zařízení, jako jsou rozvody nebo solární a větrné elektrárny. Nemáme detailní informace o tom, nakolik se disponibilní neinvestiční majetek pana Blattnera blíží oné částce, ale nepochybujeme, že Dalibor by s ním velice rád měnil. A nejspíš nejen on.