Účet za Dieselgate má v případě Audi hodnotu 21 miliard korun. V problémech je i Opel

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Automobilka Audi zaplatí pokutu ve výši 800 milionů eur 

  • Jde o „účet“ za aféru Dieselgate a manipulaci s emisemi 

  • Audi v přepočtu zhruba 21 miliard korun uhradí. Pro koncern VW to znamená výrazné snížení letošních zisků 

  • Do problémů se dostal také Opel

Aféra Dieselgate má další pokračování. Audi dostalo v rámci soudního řízení pokutu 800 milionů eur za manipulaci s emisemi u svých dieselových automobilů. Automobilka tuto sumu akceptovala a uhradí ji. Finance získají bavorské úřady.

Pokuta se týká vznětových automobilů vyrobených společností Audi AG. Konkrétně jde o některé modely osazené naftovými šestiválci a osmiválci. Ty neodpovídaly emisním předpisům. Celkem automobilka uhradí v přepočtu téměř 21 miliard korun, což se samozřejmě promítne do hospodářských výsledků. Tím spíš, když Volkswagen už v červnu zaplatil za Dieselgate miliardu eur.

Celá aféra tímto ale nekončí, dále bude pokračovat vyšetřování podezřelých osob v čele s šéfem Audi Rupertem Stadlerem, který byl před časem zadržen.

Kde končí německé dieselové ojetiny? Zájem má Ukrajina, Chorvatsko, Francie i ČR
Přečtěte si také:

Kde končí německé dieselové ojetiny? Zájem má Ukrajina, Chorvatsko, Francie i ČR

Mezitím se objevily zprávy o tom, že se německá policie zaměřila v rámci vyšetřování aféry Dieselgate také na Opel. U této značky bylo rovněž zjištěno podezření na instalaci zařízení umožňujícího manipulaci s emisemi. Podezřelé jsou modely Insignia, Zafira Tourer a Cascada. Policie dokonce v souvislosti s vyšetřováním prohledala sídlo Opelu v Rüsselsheimu a Kaiserslauternu. Automobilce navíc hrozí, že bude kvůli emisím nucena svolat na sto tisíc vozů.

Opel ve svém krátkém pondělním vyjádření prohlásil, že obvinění z instalace nedovolených zařízení odmítá. Zároveň zdůraznil, že už v období od února 2017 do dubna 2018 dobrovolně svolal do servisu a upravil Zafiru Tourer s dieselovými motory o objemu 1,6 a 2,0 l, Cascadu (2,0 l) a předchozí generaci Insigine osazenou naftovými dvoulitrem. Celkem šlo o více než 22 tisíc vozů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?